Annons

Varför inga kvinnor?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vi har inte riktigt sett behovet att ytterligare forumvärdar och har därför inte fokuserat på att leta efter fler. Vi ser inte heller att könet skulle vara av avgörande betydelse för en forumvärd. Vi vet också att det finns önskemål om mer kvinnlig närvaro och det är något som vi har i åtanke när vi tar olika beslut.

elmfeldt skrev:
Vi har inte riktigt sett behovet att ytterligare forumvärdar och har därför inte fokuserat på att leta efter fler. Vi ser inte heller att könet skulle vara av avgörande betydelse för en forumvärd. Vi vet också att det finns önskemål om mer kvinnlig närvaro och det är något som vi har i åtanke när vi tar olika beslut.
Tack för ett svar!
Det enda jag undrar nu så här direkt är varför ni i fjol sade att det vore helt rätt (med kvinnligt komplement) och att det bara var att maila intresse?
Varför svaret inte var detsamma då alltså..

Att man inte väljer efter kön förstår jag och tycker är rätt men det är inte samma sak som att det behöver bli övervikt åt ett håll.

Jag kommer inte ihåg exakt vad jag sagt då, men om du uppfattad det som om vi omgående skulle tillsätta en ny forumvärd och då en kvinnlig sådan, så ber jag om ursäkt och jag skulle då uttryckt mig lite mer vagt eftersom det inte var spikat. Jag har för mig att det var någon diskussion där mer kvinnlig närvaro på FS diskuterades och vi responderade att det var bra och intresseanmälan var välkommet. Vi har dock fått ytterst få anmälningar och det gjorde väl att frågan tynade bort. Speciellt som behovet som sagt inte var skriande, och inte heller nu är det.

Men som sagt, vi är medvetna om önskemålet om mer kvinnlig närvaro och tar det på allvar. Att det skulle vara övervikt är det dock inte. Skulle vi välja utifrån medlemsfördelningen skulle vi ta en till manlig innan en kvinna överhuvudtaget kom på fråga.

elmfeldt skrev:
Jag kommer inte ihåg exakt vad jag sagt då, men om du uppfattad det som om vi omgående skulle tillsätta en ny forumvärd och då en kvinnlig sådan, så ber jag om ursäkt och jag skulle då uttryckt mig lite mer vagt eftersom det inte var spikat. Jag har för mig att det var någon diskussion där mer kvinnlig närvaro på FS diskuterades och vi responderade att det var bra och intresseanmälan var välkommet. Vi har dock fått ytterst få anmälningar och det gjorde väl att frågan tynade bort. Speciellt som behovet som sagt inte var skriande, och inte heller nu är det.
Det var här det sades.

elmfeldt skrev:
Men som sagt, vi är medvetna om önskemålet om mer kvinnlig närvaro och tar det på allvar. Att det skulle vara övervikt är det dock inte. Skulle vi välja utifrån medlemsfördelningen skulle vi ta en till manlig innan en kvinna överhuvudtaget kom på fråga.
Oki. Mer kvinnlig närvaro vore ju toppen! Hoppas saker som kan påverka att fler tjejer vågar kommer till (tänker på Christels inlägg.)
Har ni några konkreta ideer för att påverka det?

Nej, det finns inga konkreta spikade punkter för det. Vi får helt enkelt ha detta i bakhuvudet när vi diskuterar funktioner mm där kön kan vara inblandat.

elmfeldt skrev:
funktioner mm där kön kan vara inblandat.

Vad betyder det? För min del låg bla poängen att det faktiskt kan vara bra med en kvinnas perspektiv på saker och ting, men det du säger nu är alltså att ni klarar det bra själva för NI ser inget skriande behov och skulle det dyka upp ett behov så fixar ni själva att tänka med ett kvinnligt perspektiv??
Jag tycker bla en kvinna som forumvärd vore bra tex utifrån vissa diskussioner/trådar o hur de kan tolkas olika av olika människor, bla utifrån kön...

Jag förstår inte riktigt motståndet och tycker inte det kommit några argument som håller än..... Känslan är att ni helt enkelt inte vill, men det är ju svårt för er att säga. Å starka kvinnor har skrämt män genom alla tider :D

//Liza

Edit: stavfel

Jag menar om vi skapar en ny funktion för hur vi handhar visningen av kalenderposter så spelar könet inte någon roll. Däremot i diskussionen om vilka
experter vi vill använda, då kan vi ha i bakhuvudet att kvinnlig närvaro efterfrågas.

EDIT: Förtydligande.

Okej.
Jag är ledsen om det låter som jag är arg, men det är mer att som Lotta poängterade tidigare (i denna eller en annan tråd) så började jag den här diskussionen för ett år sen. Inget har hänt på det området. Det känns lite som att det är en presidentspost vi diskuterar....

//Liza

Jag kan tänka mig en kvinna som skulle passa som handen i handsken för rollen som forumvärd, Canonliza. Hon har ju anmält sitt intresse redan.

elmfeldt skrev:
Nej, det finns inga konkreta spikade punkter för det. Vi får helt enkelt ha detta i bakhuvudet när vi diskuterar funktioner mm där kön kan vara inblandat.
Ni har ju fått några förslag.
Hoppas ni ser dem.

Sen apropå behov...
Att ni avgör är självklart.
Dock har nog jag som medlem inte fått uppfattningen om att allt är tillräckligt längre (även om fotosidan som sagt till största delen är bra.)

lottae skrev:

Utan att anklaga någon tror jag ändå att vissa diskussioner kanske skulle ha utlöpt annorlunda och mindre elakt om kvinnliga forumvärdar också funnits.

Hoho, den var bra! :)

Jag jobbade 7-8 år i vården förut (synnerligen kvinnodominerat) och jag har aldrig upplevt så mycket intriger och elakt spel som under den tiden. Jag tror inte FS behöver mer av den varan :)

Detta om detta ... Jag är dock för ditt förslag, dvs mångfald.

/Johan

Spinner vidare ... sedan skall det tillsättas en invandrare, en bög, en norrlänning, en blind, en kommunist osv :)

Dags att gå och lägga sig, jag är så tlött så tlött ... nattinatti!

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar