maxzomborszki
Aktiv medlem
*asgarv* Ulf, tack för dagens höjdpunkt! Den var riktigt bra.Sonnaren skrev:
"Modellbetäckningar" flaggar jag definitivt inte med, det är t.o.m. så att jag inte lägger mig i modellers sexliv över huvud taget.
Själv valde jag märke efter att ha gått och drivit personalen på Kameradoktorn till vansinne genom att under en eftermiddag klämma på olika modeller (kameramodeller, de andra fick jag inte klämma på) utan att köpa något. Jag sprang därifrån kort innan de började ta fram tillhyggen och då hade jag till slut kommit fram den som "kändes bäst" var just en Nikon. Låg fint i handen, knappar och reglage fanns naturligt där jag förväntade mig att jag ville ha dem och jag såg bra i sökaren trots glasögonanvändning. När jag köpte en DSLR valde jag att hålla mig till samma märke av praktiska skäl.
Tror stenhårt att man ska börja med att kolla vilket system som fyller ens krav, svårt att använda en utrustning som inte lever upp till dem. Idag kan nog de flesta märken leva upp till vad de flesta är ute efter. Därefter ska gå på känsla. Att använda utrustning som bara känns "bakvänd" hjälper inte till att ta bra bilder. Man måste trivas med den.