Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Varför bara killar?
- Trådstartare gnomes
- Start datum
General
Aktiv medlem
Estethia skrev:
en D100 med vertikalgrepp är större än en D2x.
I handgreppet?
Estethia
Aktiv medlem
den blir större överlag. både handgrepp och total storlek. men den väger dock mindre.General skrev:
I handgreppet?
Arleklint
Aktiv medlem
General skrev:
Kan det inte bara vara så enkelt som att dom flesta dyra kameror tenderar att bli förstora för kvinnohänder.?
För tunga kanske?
lyteskomik
Aktiv medlem
Hallå där!
Min nästa uppgradering blir en Nikon D2X och det är bannemig inte någonting jag skäms över som kvinna. Fotografi är mitt liv, och det skall bli mitt yrke, så varför inte satsa på kvalitet som håller länge?
På studentfotograferingen nu i Juni så hade fotografen som min skola anlitat just en D2X i sin ägo. Gissa om han blev förvånad när en tunn liten studenttjej i vit klänning och mössa (jag, om ni inte förstått det än) sprang fram till honom, nästan maniskt entusiastisk, och bad om att få titta och känna på hans kamera... Jag var helt uppslukad, och han sa till mig "Men det är ju bara att gå och köpa en"... yeah right! För honom kanske! Vissa andra arbetar häcken av sig för att ha råd en dag...
Min nästa uppgradering blir en Nikon D2X och det är bannemig inte någonting jag skäms över som kvinna. Fotografi är mitt liv, och det skall bli mitt yrke, så varför inte satsa på kvalitet som håller länge?
På studentfotograferingen nu i Juni så hade fotografen som min skola anlitat just en D2X i sin ägo. Gissa om han blev förvånad när en tunn liten studenttjej i vit klänning och mössa (jag, om ni inte förstått det än) sprang fram till honom, nästan maniskt entusiastisk, och bad om att få titta och känna på hans kamera... Jag var helt uppslukad, och han sa till mig "Men det är ju bara att gå och köpa en"... yeah right! För honom kanske! Vissa andra arbetar häcken av sig för att ha råd en dag...
incus
Aktiv medlem
Gissar att är man yrkesfotograf så är väl de dyraste digitala kamerorna idag de som bäst motsvarar de analoga systemkamerorna.
Själv väntar jag för de är för dyra. Priserna sjunker hoppas jag och en Nikon D70 duger gott.
Men penisförlängare har jag ändå, räcker ju att man tar fram sitt 300 mm objektiv och sätter på motljusskyddet, så tjoar alltid någon om det. *s*
Själv väntar jag för de är för dyra. Priserna sjunker hoppas jag och en Nikon D70 duger gott.
Men penisförlängare har jag ändå, räcker ju att man tar fram sitt 300 mm objektiv och sätter på motljusskyddet, så tjoar alltid någon om det. *s*
dl_4711
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Tjejer behöver nog inte de dyraste kamerorna. De kan göra bra bilder ändå
Jag tror att du är nära pudelns kärna.
I princip alla som söker sig till Fotosidan kan göra bra bilder utan dollargrinen. Varför en större andel damer än herrar förstår detta kan vi diskutera länge, till slut bottnar det säkert ändå i grottstadiet. ;-)
Man behöver inte kulspruta för att fälla kaniner, grabbar. ;-)
Carina G
Aktiv medlem
j3n5 skrev:
Gener? Tror att i t ex Japan köper tjejer lika mycket tekniska prylar som killar. Då går alltså djupt rotade gener att ändra på över en generation.
Jens
Du missförstår, jag menar inte just teknikbiten utan hur vi än kämpar med jämnlikhet så finns det någon anledning till att kvinnor i allmänhet är bättre på vissa saker och män på andra och DET tror jag ligger i våra gener. Ingen regel utan undantag dock
Hälsningar Carina
Carina G
Aktiv medlem
Du skämtar, eller hur?Chano skrev:
Kvinnor kostar så mycket att jag inte fattar att män har råd till p-förlängare.
Mvh/-Anders