Annons

Varför bara killar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kvinnor kostar så mycket att jag inte fattar att män har råd till p-förlängare.
Mvh/-Anders
 
Sen får man inte glömma att män är mer angelägna att visa upp sina fina saker i tron att blotta innehavet ger mer karma.

Kan det vara så att kvinnor inte har ett lika stort behov att berätta om sina dyra leksaker?

/G
 
sagan skrev:
En man har i snitt dubbla muskelkraften i hand/hanled jämfört med kvinnor, så det är inte så märkligt om kvinnor i allmänhet inte är så förtjusta i tunga kameror.

Jag har hört siffran 15% mer muskelmassa i handen... minns dock inte var så jag kan inte kolla upp det=)

(Jag som jobbar med materiel åt försvaret har ett smärre helvete att få upp alla kontaktdon, de är väl anpassade för karlnävar antar jag...)
 
Norrlandsros skrev:
Nu halkade jag in på ett jättebananskal...

Om man bara kollar på statistik så är det så att män/killar konsumerar mer pengar än kvinnor/tjejer. Ofta hör man att kvinnor shoppar och shoppar och männen tiger och lider, men det är inte alls sant. Män köper dyra saker och kvinnor köper billiga.

Det finns nog många skillander mellan kvinnor med försörjningbörda och inte om man kollar lite. Jag är inte fotograf, men jag har en 20D. Min dotter kan klara sig själv, men jag hade nog inte köpt den när hon var minderårig.

Kontentan anser jag är, efter ständig efterforskning, att det finns skillnader hur vi spenderar pengar och det beror på stenåldersanlag och uppfostran.

/Elisabeth, ett teknikfreak

Kan man försöka dra nån parallell med stenåldern? Männen samlade stora tunga byten (typ mammutar eller vad det nu kan ha varit) och kvinnorna små futtiga örter? =)
 
Estethia är "kärringen mot strömmen" iom. att hon har en d2x så är det redan bevisat att "kvinnor kan". Jag kommer inte att ifrågasätta hennes kvinnlighet på något sätt men en tendens som jag märkt är att kvinnor (dock är det ju bara de jag har kommit i kontakt med, vilket kanske säger en del om mig iofs:) )tenderar till att vilja ha hellre många bra saker än en sak som är bäst.
Kvinnor verkar inte vilja ha alla ägg i samma korg medans män verkar inte ha några problem alls med det.
 
Nu blev jag jättesur!!!

tjena, eftersom jag är så himla klok och förståndig, så drar jag ju naturligtvis den enda sanna och riktiga slutsatsen att det först och främst handlar om traditioner...män har sen embryostadiet uppmuntrats att tänka i vissa banor, kvinnor har fostrats att tänka i andra

och dessutom sitter kvinnorna oftast fastkilade i sina livssituationer med hem, barn och arbete där dyra tekniska prylar inte får nå´t uttrymme vare sig ekonomiskt eller i tidsmässigt, och där det inte finns nå´t kvinnligt livsutrymme för att springa omkring och vifta med flådiga kameror...

själv är jag en fattig, sjuk, ensamstående mor och dessutom en såkallad fattig, svältande konstnär....det enda jag lyckats skrapa ihop så att naglarna är i småflisor och fingrarna blö´r är en Konica Minolta Dimage G530 som jag ägt i ett halvår, innan dess var det bara engångskameror som gällde....Konican gick sönder i helgen och inlämnad på reparation så nu är jag helt utan verktyg en hel månad p.g.a att jag inte har någon ekonomi att äga nå´n flashig kameraväska

satt igår här hemma och snackade med en kompis som tyckte att jag borde vara gift med en stenrik direktör och hon trodde så som hon känner mig att jag skulle kunna anpassa mig direkt till ett liv i materiellt överflöd där pengarna vore det minsta bekymret....jovisst, no problem, på tio röda skulle jag skaffa mig städerska, kokerska, chaufför, butler, barnflickor m.m och så skulle jag skaffa mig Leicor, hasselbladare, assistenter, studior, you name it och fotografera och bara skapa och vara kreativ dygnet runt

vad jag vill säga är att, så länge det är killarna som tjänar pengarna och därutöver är befriade ifrån typiska tidskrävande hus- och hemsysslorna....tja, då lär det se ut som det gör ett tag till...smile, Silja :O)))
 
Men vänta nu? Menar du på fullt allvar att bara för att man är kvinna så har man inte råd med en dyr kamera?
Traditioner är till för att brytas, och det finns säkerligen också en och annan man som lever fattigt.
Personligen jobbar jag på ett heltidsjobb, två extraknäck och lite på frilansbasis. Allt detta för att ha råd med nya roliga prylar till kameran och för att kunna resa.
Nu har jag visserligen varken karl eller barn, så vi sitter ju inte i samma sits direkt, jag ger dig bara min reflektion på detta..

SiljaPhotography skrev:
vad jag vill säga är att, så länge det är killarna som tjänar pengarna och därutöver är befriade ifrån typiska tidskrävande hus- och hemsysslorna....tja, då lär det se ut som det gör ett tag till...smile, Silja :O)))

Så alla singelkillar tjänar bra med pengar och kan köpa dyra grejer? Bra för dem! Låt de hålla på då, tills de faller för en prylgalen flicka som köper upp deras lön! För tjejer har ju inga pengar..? *ironi*

// Linda
 
Senast ändrad:
Re: Nu blev jag jättesur!!!

SiljaPhotography skrev:

vad jag vill säga är att, så länge det är killarna som tjänar pengarna och därutöver är befriade ifrån typiska tidskrävande hus- och hemsysslorna....tja, då lär det se ut som det gör ett tag till...smile, Silja :O)))


Njaaaa.... jag har rätt många kompisar från studietiden där hon och han har lika stora inkomster och dessutom tjänar hyfsat bra, och vad jag uppfattar som jämlika förhållande. Ändå så är det nästan alltid han som står för de dyra prylarna. Så det är nog embryostadiet som gäller.
 
gnomes skrev:
Kollade in lite vilka som hade Nikon D1H, D1X, D2H och D2X i sina kamraväskor och det var bara killar. Är vi mer fixerade vid teknik och status eller vill vi ha bättre grejer än tjejer?

Svaret är enklare än så : För att tjejer är smarta och köper CANON så klart!

;)
 
Både killar och tjejer förbrukar pengar, men på olika saker.

Killar köper dyra kameror, fina fälgar och hemmabio
Tjejer köper kläder, smink och besök hos frissan

Jag prioriterade D2X, det är därför jag är så långhårig ;)
 
gnomes skrev:
eller vill vi ha bättre grejer än tjejer?
Vad menar du med det????? :)

Tror att canon 1 ds och 1ds mark II:an e bättre än Nikon kamerorna. Många tjejer har 1.ds:an och vi vill ha det bästa så det så,och eftersom canon e det skulle vi inte gå och köpa en nikon kamera. *S*
:):):)

Ciao Annika
 
Re: Re: Varför bara killar?

LaSvedesina skrev:
Vad menar du med det????? :)

Tror att canon 1 ds och 1ds mark II:an e bättre än Nikon kamerorna. Många tjejer har 1.ds:an och vi vill ha det bästa så det så,och eftersom canon e det skulle vi inte gå och köpa en nikon kamera. *S*
:):):)

Ciao Annika

Jaha...so it begins...;)

Det kunde man ju gissa att den här tråden till slut skulle utveckla sig (eller inveckla sig) till en "Canon vs Nikon"-tråd.:)

Ut och sola med er!

/Martin

"Jag är inte trög. Jag har bara otur när jag tänker."
 
potion skrev:
Men vänta nu? Menar du på fullt allvar att bara för att man är kvinna så har man inte råd med en dyr kamera?
Traditioner är till för att brytas, och det finns säkerligen också en och annan man som lever fattigt.

Nej, inte menar jag detta på fullt allvar, jag känner kvinnor som verkligen har råd med alla de dyra grejorna. Och jag känner killar med hyfsade inkomster som ändå inte skaffar sig massa grejer. Men tyvärr finns det ännu i dagsläget rådande traditioner som bildar urgamla förhärskande mönster som stoppar och hindrar kvinnor....obs...nu talar jag om det stora hela! Inte de enstaka lyckade fallen av jämlikhet.

Sen kan man ju definiera vad jämlikhet är för något...
 
Var lite tveksam att skriva mitt inlägg men kunde inte låta bli :):):) misstänkte att några skulle ta illa upp och diskussioen canon -nikon börja med mitt inlägg men nu struntar vi i det tycker jag :)och yes nu ska jag ut i trädgården igen och jobba och sola.

Ciao Annika
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.