Annons

Varför bör jag byta upp mig till en Nikon D2X?

Produkter
(logga in för att koppla)
björn. som om du inte visste... ens efter vad jag skrev.
snälla rara... sluta nu. du hamnar bara själv på dagisnivå.

kila iväg och ta en kopp te eller nåt istället.
det ska jag göra.. *mmm* :eek:D
 
Nikon D2X

Njae, visst var det denna vi snackade om, 49 papp eller så? Ska jag köpa den eller fortsätta med min D70? Vad tycker ni? Oj Björnen, jag skall INTE Köpa Canoon, Och Monika, Pentax är inte aktuell HELLER! ;-))
Eftersom jag
1) Gillar Nikon och inte gillar Pentax och Canoon (gammal Canoonägare som främst blev för-nndad på Canons programvara.
2) Har 7 hyfsade Nikongluggar som jag vill fortsätta att använda.

(Men jag njuter av diskussionen som är inte bara nere i diket utan oxå off -road, hihi)

PS: Någon som testat en IBM Microdrive hårddisk i D"X? Hur funkar det?
 

Bilagor

  • d2x_front_l.jpg
    d2x_front_l.jpg
    15.7 KB · Visningar: 210
Tomas, det är jag som ställt till det:(
Borde väl inte säga nåt, och nu är min mun förseglad!
Köp Nikon Tomas...tips från coachen:)))
 
Förstod att du inte kunde låta bli att kommentera inlägget.OK, om det var ett skämtsamt inlägg av dig men efter att läst dina och Christel E :s sammandrabbningar kan man inte få nå´n annan uppfattning än att det är ett mindre världskrig som utbrytit..
Sorry att jag la mig i nå´t som jag inte jag inte förstår...
M.V.H //Janne.
 
Senast ändrad:
Canoon Björn! Men vet du, en stor anledning till att jag vill ha den är känslan som jag fick när jag tog den i handen, du vet som att ta en speciell kvinna i famn... Är jag knäpp eller är jag knäpp? Dessutom har jag sett några hyfsade bilder tagna med skokartongskamera, ska jag i stället köpa nya skor med snygg kartong eller? eller jag har det, har kvar kartongen till D70, jag gör ett hål i den, så blir det en äkta Nikon!
 
FILM) (jahlsin skrev:
...men efter att läst dina och Christel E :s sammandrabbningar kan man inte få nå´n annan uppfattning än att det är ett mindre världskrig som utbrytit..
var nånstans "drabbade jag samman" med björn? ber om ursäkt om det verkade så, jag försökte snarare bara hindra björn från att drabba samman med någon, vilket nästan hände ändå.
 
Det är jag som ska be om ursäkt Christel,men om man läser tidigare inlägg verkar det som om ni två bjäbbar lite mer än vi andra.Ledsen om jag missförstått läget.
 
Knutte K skrev:
Canoon Björn! Men vet du, en stor anledning till att jag vill ha den är känslan som jag fick när jag tog den i handen, du vet som att ta en speciell kvinna i famn... Är jag knäpp eller är jag knäpp? Dessutom har jag sett några hyfsade bilder tagna med skokartongskamera, ska jag i stället köpa nya skor med snygg kartong eller? eller jag har det, har kvar kartongen till D70, jag gör ett hål i den, så blir det en äkta Nikon!

Någon som kan tänka sig att sälja originalkartongen till D2X, vilka superbilder det kan bli!"fniss".Nål fixar jag själv!

Och alla ni, ge f-n i Björn, han är min polare (Fast han kör Canoon)!!!
 
FILM) (jahlsin skrev:
Det är jag som ska be om ursäkt Christel,men om man läser tidigare inlägg verkar det som om ni två bjäbbar lite mer än vi andra.Ledsen om jag missförstått läget.
d e lugnt.
och jag ber om ursäkt om det låter som om jag bjäbbade, men jag försökte som sagt upprepade gånger att förhindra vidare bråk.
det är så lätt hänt i märkesforumen och så stängs tråden eller något.
bara tråkigt för trådstartaren.
om ork finns så kan ju en hugad forumvärd radera allt vid-sidan-av-tjafset här.
 
Knutte K skrev:
Va! hur kunde du, varför då? För Pentax? Ja, jag säger då det, världen är galen!! ;-))

Jag anser att Nikon är ett icke prisvärt märke.
Enda fördelen med Nikon är att det är lätt att sälja.

Känns bra att inte tillhöra den grå tjafsiga massan av Nikon- och Canonanhängare. Jepp. ;-)
 
mohei skrev:
Jag anser att Nikon är ett icke prisvärt märke.
Enda fördelen med Nikon är att det är lätt att sälja.

Känns bra att inte tillhöra den grå tjafsiga massan av Nikon- och Canonanhängare. Jepp. ;-)

Ok, så du tänker så?

Hur som helst så har du en hel del kanonfina bilder på din sida både Nikon och Pentaxbilderna! :))
 
thefinger skrev:
Har du bestämt dig Thomas?
Bråka inte nu mer gott folk.

Njäe, det här är ju lite som att gifta sig, slår man till så får man dras med den i nöd och lust i några år.... ;-)) Tar gärna emot nya argument för och emot. Men snälla, märkesstriden kan vi väl hoppa över, va! Nikon rules! :))
 
Knutte K skrev:
Njäe, det här är ju lite som att gifta sig, slår man till så får man dras med den i nöd och lust i några år.... ;-)) Tar gärna emot nya argument för och emot. Men snälla, märkesstriden kan vi väl hoppa över, va! Nikon rules! :))

Jag skulle vänta tills priset gått ner eller tills den går att få begagnad. Känslan du talar om kommer vara densamma då som nu.

/Johan
 
Knutte K skrev:
Någon som testat en IBM Microdrive hårddisk i D2X? Hur funkar det?

Tack "Estetia" äntligen ett vettigt svar. Kanske kan jag köra med mikrodrive ett tag om jag nu köper en D2X.
Ps. Kollade dina fotoreportage på din hemsida, och höll på att skratta på mig!
 
Knutte K skrev:
Tack "Estetia" äntligen ett vettigt svar. Kanske kan jag köra med mikrodrive ett tag om jag nu köper en D2X.
Ps. Kollade dina fotoreportage på din hemsida, och höll på att skratta på mig!
är den inte mer än 1gig stor så kan du gå back in time om du ställer in att kameran tar både en rawfil och bästa jpg samtidigt.
när jag ställde in det så fick jag antal nånstans runt 36 bilder. ;o)

jasså? kul att man roar. ;o)
vad var så skrattretande?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.