FelixSwensson
Avslutat medlemskap
Nej Thomas. Nu har du hållt på att fundera för länge. KÖP DEN! Skitsamma ifall du behöver den eller inte, ifall man vill ha den så är det bara att köpa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mohei skrev:
Nej, det är tyngden och storleken som orsakar skakningsoskärpan. Musklerna börjar ju att darra.
Att kunna hålla kameran still under längre exp.tider beror inte på huset utan på fotografen.
hansen2 skrev:
Jag beställde en ny fiol igår
/Johan
Gunnlaug skrev:
Du får väl fiddlan med gömsle & öronproppar hoppas jag..?
MikeTheBike skrev:
Som sagt, jag är/var i samma läge som du. Men efter att ha följt tråden (om vi bortser från en del Nikon-Canonbråk) så bestämde jag mig för att köpa en i går kväll. Ett fullkomligt icke-rationellt beslut, ett helt emotionellt beslut. Jag vet att jag inte blir bättre fotograf etc. men livet är kort. Ibland måste man få vara galen och gå på känsla. Jag åkte in till Lund för en timme sedan och hämtade min tillsammans med 2 Gb kort. Har precis packat upp den - jag njuter!
Kom igen nu Tomas - tveka inte!
PS. Nu vet jag vad resten av helgen ska används till DS.
Märta skrev:
Tjeena,
Du kommer inte att bli missnöjd!
Det är en fantastisk kamera. Jag är mkt imponerad av färgåtergivningen! Kolla min websida FIGJAM under portfolio/bal student, för lite D2x bilder!
Mvh // Martin
Märta skrev:
Tjeena,
Det är en fantastisk kamera. Jag är mkt imponerad av färgåtergivningen! Kolla min websida FIGJAM under portfolio/bal student, för lite D2x bilder!
Mvh // Martin
Märta skrev:
Tjeena,
Mvh // Martin
Märta skrev:
Tjeena,
Mvh // Martin
Knutte K skrev:
Funderade lite över att köpa F6 istället,
macrobild skrev:
Kameran är alldeles för dyr. Jag har visserligen tjänat in kameran flera gånger om redan nu, men för den seriösa amatörfotografen som inte kan dra moms eller göra avskrivning vill jag påstå att en Pentax Ds , Nikon D50 D70, Canon 350 eller 20D är det optimala just nu.
Flera andra kameror är lika bra bildmässigt men faller på andra parametrar som priset ,eller bildhastighet, buffert nerskrivning till kort, handhavande mm. (Minolta, Fuji.är i mitt tycke för dyra)
Varför den seriösa hobbyfotografen skulle gå och köpa sig en d2x (om man inte har fickorna fulla av kosing) förstår jag inte. Kameran kräver mycket kunnande och är inte så förlåtande mot varken fotograf eller optik.
För att utnyttja kameran till fullo så behöver man därmed också investera i topp optik.
Mikel
macrobild skrev:
Kameran är alldeles för dyr. Jag har visserligen tjänat in kameran flera gånger om redan nu, men för den seriösa amatörfotografen som inte kan dra moms eller göra avskrivning vill jag påstå att en Pentax Ds , Nikon D50 D70, Canon 350 eller 20D är det optimala just nu.
Flera andra kameror är lika bra bildmässigt men faller på andra parametrar som priset ,eller bildhastighet, buffert nerskrivning till kort, handhavande mm. (Minolta, Fuji.är i mitt tycke för dyra)
Varför den seriösa hobbyfotografen skulle gå och köpa sig en d2x (om man inte har fickorna fulla av kosing) förstår jag inte. Kameran kräver mycket kunnande och är inte så förlåtande mot varken fotograf eller optik.
För att utnyttja kameran till fullo så behöver man därmed också investera i topp optik.
Mikel
Knutte K skrev:
Tack Mikael! Eftersom jag har en liten firma med vissa inkomster så har jag nog tänkt mig att leasa kameran om det nu blir av.
Har Nikon 18 -28 -kitgluggen, 60 mm ,2,8 mikronikkor, Nikon 50 mm 1,4 samt Nikon 70 -300 ED. Dessutom har jag Sigma 12 - 24 och Sigma 70 -400 OS. Är det nån av dom här som inte funkar så bra med D2X?
Nån somt vet hur många bilder man får ut på ett 2G kort med RAW ? liten jpeg?
leffep skrev:
Jag använder numera bara mitt AF-S Nikkor 28-70 2,8 och AF-S Nikkor 80-200 2,8. Resterande jag har, räcker inte till.
/ Leif