leffep
Aktiv medlem
Anderzon skrev:
Men din 50mm glugg då?
Mvh // M
Den glömde jag att nämna. Den funkar också bra.Men jag använder den sällan.
/ Leif
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anderzon skrev:
Men din 50mm glugg då?
Mvh // M
Knutte K skrev:
Har
Nikon AF 10.5mm / 2.8 D ED DX Fisheye
Sigma 12-24mm EX f/4,5-5,6 DG IF Asp
Nikkor 18-70/3.5-4.5 ED
Nikon 28-70mm f/3.5-4.5D AF Zoom-Nikkor
Nikkor 50/1.4 Ai
Nikon AF 60mm f/2.8D Micro-Nikkor
Nikon 70-300mm f/4-5.6D ED AF Zoom-Nikkor
SIGMA 80-400 1:4,5-5,6 APO D med optisk stabilisering
Är det nån av dom här som inte funkar så bra med D2X?
jag känner nån som plåtar prylar för en pryltidning. DAFE skrev:
Törs man fråga var du lyckades pilla på en sådan där? En kollega som ska på en treveckors rundtur i kina försöker få tag på en, men de finns ingenstans,
Estethia skrev:
jag känner nån som plåtar prylar för en pryltidning. D
StefanA skrev:
Jag har inga pengar. Kanske därför brudarna är så ointresserade. Statussymboler som syns är ju bilen. En dyr kamerautrusning syns inte på samma sätt som en ny bil.
Knutte K skrev:
Nä inte många blir impade av en kamera precis. Faast visst är det roligare att plåta än att köra bil, va? )
Nä, men inte fotar man för att impa väl. Min drivkraft är naturupplevelser och skapande. Och att sen få behålla upplevelsen och i bästa fall dela med sig av den med en bild. Och då är det tyvärr så att desto bättre, desto bättre... Synd på priset bara,,, )StefanA skrev:
Vet inte men klart är att don efter person stämmer sällan.
Jag tycker det är den bästa vidvinkelzoomen Nikon har överhuvudtaget, flare,ghoasting och ca är lågt.leffep skrev:
Mikael.
Jag funderar på att införskaffa en AF-S Nikkor 17-35 2,8.
Hur tycker du den fungerar ihop med D2X?
/ Leif
HarKnutte K skrev:
macrobild skrev:
Kameran är alldeles för dyr. Jag har visserligen tjänat in kameran flera gånger om redan nu, men för den seriösa amatörfotografen som inte kan dra moms eller göra avskrivning vill jag påstå att en Pentax Ds , Nikon D50 D70, Canon 350 eller 20D är det optimala just nu.
Flera andra kameror är lika bra bildmässigt men faller på andra parametrar som priset ,eller bildhastighet, buffert nerskrivning till kort, handhavande mm. (Minolta, Fuji.är i mitt tycke för dyra)
Mikel
.Z. skrev:
& att Minoltan är för dyr grundar du på?
Är inte en riktig sökare & en god känsla i huset + bildstabilisering värt lite?
Förstår inte resonemanget eftersom du tidigare sagt åt mig att de tekniska skillnaderna mellan husen är så små?
//Larsa som önskar att alla kameror var billigare men tycker att D7D känns som att den är MYCKET dyrare än en viss Canon som kostar en tusing till & har en sökare som får mig att se svart...
macrobild skrev:
PS såg att Minolta är sänkt från ca 15000 som sas vid lansseringen till 12795 kronor.
.Z. skrev:
Jo. Med tanke på det jag räknat upp så tycker åtminstone inte jag att den är för dyr, jämfört med de andra alltså.
//Larsa [/QUOTE
Håller med. Priset är numera mer rätt än vid lanseringen.
Mikael
Knutte K skrev:
Grattis! Har 10,5 /2,8 DX och den är spännande, men ger rätt mycket brus och kantoskärpa. Köpte Sigmas nya 12 - 24 för en vecka sedan och den kostar ungefär samma men är mera allsidig och ger mindre brus...
macrobild skrev:
Jag tycker det är den bästa vidvinkelzoomen Nikon har överhuvudtaget, flare,ghoasting och ca är lågt.
Nerbländad är den hur bra som helst
Mikael