Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Varför bör jag byta upp mig till en Nikon D2X?
- Trådstartare Knutte K
- Start datum
Arleklint
Aktiv medlem
.Z. skrev:
Ni får väl gå över till Pentax
//Larsa, som bara haft 2 diskbråck...
Pentax rockar viktmässigt, men tyvärr har dom inte någon proffs-DSLR, men det kommer säkert en på 700 gram.
mohei
Aktiv medlem
Jag blev rekommenderad att träna mer eftersom jag inte orkade hålla D2X uppe vid ögat längre stunder.
Jag är vältränad... i skallen. Mycket viktigare.
Därför plåtar jag med en lätt kamera och lätta manuella gluggar. Jag kommer aldrig att få belastningsskador av den kameran.
*Smarta typer väljer Pentax?*
Jag är vältränad... i skallen. Mycket viktigare.
Därför plåtar jag med en lätt kamera och lätta manuella gluggar. Jag kommer aldrig att få belastningsskador av den kameran.
*Smarta typer väljer Pentax?*
Knutte K
Aktiv medlem
ma59 skrev:
"Vad jag menar är det här:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=404418
Hahaha vad rolig du var.... Hjälp mig gärna med terminologin. Är detta brus eller grynighet eller....Hur som helst retar det mig och fenomenet kommer bara på vidvinklar.
Slipper man detta med D2X."
Tomas K:
Menar du det stora vita området i mitten?
Nä, jag menar det gryniga i de mörka partierna! Är detta brus eller vad kallas det och heter det annars?
Knutte K
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
För din skull Tomas, så blir mitt råd att uppgradera
Mmmm kan ligga nåt i det. Men då måste jag beställa ett 2 G extreme III kort, xtrabatteri och en vinkelsökare också....5.500:- till. för vinkelsökare klarar jag mig inte utan.. ) Får se imorgon.... )
mohei
Aktiv medlem
Jag ser inte något brus i den bilden, däremot prickar på himlen som kan vara skräp på sensorn.
Min dator har kraschat (gör Nikon datorer? )
och jag använder för tillfället en sunkig PentiumII med gammalt grafikkort. Jannes Islandsbilder är väldigt pixliga i de mörka partierna på min dator.
M a o, en D2X kräver tydligen en dator med värsta grafikkortet för att göra bilderna rättvisa. D2X-ägare bör alltså förse oss andra med nya datorer så att bilderna ser bra ut även hos oss.
Min dator har kraschat (gör Nikon datorer? )
och jag använder för tillfället en sunkig PentiumII med gammalt grafikkort. Jannes Islandsbilder är väldigt pixliga i de mörka partierna på min dator.
M a o, en D2X kräver tydligen en dator med värsta grafikkortet för att göra bilderna rättvisa. D2X-ägare bör alltså förse oss andra med nya datorer så att bilderna ser bra ut även hos oss.
Knutte K
Aktiv medlem
Kul att du är med i diskussionen Monika. I slutet på 70-talet tänkte jag precis som du, och bytte från Nikon till Olympus OM systemet, som kom då. Precis som Pentax var dom små och smidiga och vägde bra mycket mindre än andra sytem. Tyvärr var ju inte systemet lika stort och omfattande som Nikons. Så när hela min Olympus utrustning blev stulen vid ett inbrott, så blev det Nikon igen. Men lätta var dom...:-??