Anders Östberg
Guest
D7000 är 1 år äldre än 7D, alltså inte "flera år". Petitess kan hända, men rätt ska vara rätt
1 år yngre ... "rätt ska vara rätt" ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
D7000 är 1 år äldre än 7D, alltså inte "flera år". Petitess kan hända, men rätt ska vara rätt
Om nu filming är huvudspåret, och foto inte är så kul, varför köpte du inte en riktig filmkamera istället?? Okunskapsfråga från mig kanske, men jag ser tyvärr inte riktigt logiken.
Då ska jag genast sluta med det Varför stänger du av när du flyger? Det har jag aldrig gjort....
1 år yngre ... "rätt ska vara rätt" ;-)
Som Canonfotograf använder man aldrig on/off-reglaget, det sköter kameran så bra själv (kameran stänger av sig själv efter inställd tid och aktiveras med tryck på avtryckaren). Så jag förstår faktiskt inte problemet, även om jag har hört kommentaren tidigare. Vad är det hos Nikon-husen som gör att man behöver stänga av/sätta på dem stup i kvarten?
(Okej då, jag använder faktiskt on/off-reglaget när jag flyger med kameran, men aldrig annars.)
Lite konstigt att Nikons konstruktörer inte kunde hitta ett vettigare användningsområde för den brytaren. Jag menar, postitionen är ju genial -- men varför slösa bort den på den knapp på kameran man använder allra minst!?!F ö sitter Nikons on-knapp så bra till att du slår på den med avtryckarfingret precis när du ska trycka av om du haft kameran avslagen pga transport.
Lite konstigt att Nikons konstruktörer inte kunde hitta ett vettigare användningsområde för den brytaren. Jag menar, postitionen är ju genial -- men varför slösa bort den på den knapp på kameran man använder allra minst!?!
Nikon har två års garanti medan Canon bara ett.
Fattar inte snacket om att nikon ligger bättre I handen. Testade både nikon d3100 och d5100 idag. Man måste ju hålla kameran med endast fingrarna. Tummen kommer liksom på ratten där uppe, finns inget vettigt ställe att ha den på. Canon d60 däremot.. Där snackar vi perfektion!
Fattar inte snacket om att nikon ligger bättre I handen. Testade både nikon d3100 och d5100 idag. Man måste ju hålla kameran med endast fingrarna. Tummen kommer liksom på ratten där uppe, finns inget vettigt ställe att ha den på. Canon d60 däremot.. Där snackar vi perfektion!
Kan hålla med om att konsumentkamerorna som d3000+ d5000+ och d90 etc känns små. Det första jag köpte till min d90 var ett batterigrepp. Nu har jag en d700 och den är katten inte liten Där får t.o.m. jag plats med mina korvfingrar. Där skulle ett batterigrepp bli overkill rent storleksmässigt. Dessutom bidrar vikten i kameran också till en vettigare känsla
D700 utan vertikalgrepp, då hamnar ju kanten i handflatan ;-)
Näe, det får sitta på jämt. Har inget batteri i det för att hålla nere vikten.
Kan hålla med om att konsumentkamerorna som d3000+ d5000+ och d90 etc känns små. Det första jag köpte till min d90 var ett batterigrepp. Nu har jag en d700 och den är katten inte liten Där får t.o.m. jag plats med mina korvfingrar. Där skulle ett batterigrepp bli overkill rent storleksmässigt. Dessutom bidrar vikten i kameran också till en vettigare känsla