Erik Schalin
Aktiv medlem
Nej betydligt bättretimeUnit skrev:
"Även" från mig? Menar du att jag ofta argumenterar dåligt? ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej betydligt bättretimeUnit skrev:
"Även" från mig? Menar du att jag ofta argumenterar dåligt? ;-)
Thury skrev:
Hej
Jag har börjat bli intresserad av att foto men jag har ett problem min (min pappas) kamera gick sönder och jag ska troligtvis köpa en ny snart.
Men jag vill ha en hyfsad bra systemkamera men dom börjar på 5000 :-.
Men vi har en del analoga kameror hemma men jag förstår inte riktigt hur att fungerar med analogt.
man sätter väl in vanlig film i den men det blir väl ganska dyrt i längden att framkalla alla bilder om man inte vet hur dom blir Eller kan man göra det själv ?
Ska man vänta några månader så att man kan köpa en ny systemkamera eller finns det något i det analoga.
Mvh Pontus
Erik Petersson skrev:
Pontus, förlåt att jag också kapar tråden nu.
Sharif borde känna sig hedrad över att fotograferas analogt. Det var analogt, va? )
För övrigt saknar man Carmen, och Söders Hjärta etc, etc när man bor utomlands.
Visade du honom den? Han kanske hade ändrat åsikt om du gjort det i så fall.tiq skrev:
350D, kanske därför han blev så upprörd?
Men det var en fin bild, men eftersom han inte gillade att bli plåtad lägger jag inte ut den.
munsön skrev:
Men grundfrågan kvarstår:analoga objektiv till
digital kamera.Var ligger vinsten med det?
Lasse Munsö
munsön skrev:
Du har rätt Raoul. Jag saknar min Nikon F90x,
den känslan har man tappat.
Lasse Munsö
D2x skrev:
Passa på och köp en gamal Nikon F, F2, F2a eller liknande innan dom rusar upp i pris, det kommer troligen bli högt samlarvärde på gamla fina Pro-kameror i framtiden, men än så länge går det fortfarande att göra fynd på Amerikanska e-bay, bara att äga en sådan klenod är en härlig nostalgisk känsla, se det som en investering för det kommer aldrig att tillverkas liknande kameror igen.
Rolle
MattiasL skrev:
På frågan om "analoga" objektiv, eller manuella eller vad som menas, så ställer jag motfrågan: varför AF? Hittills har jag nästan hindrats mer än hjälpts av autofokus. Varför inte snittbild och bra fokusring undrar jag.