Dåliga bilder finns inte men egotrippade fotografer finns, om inte alla gör som mig så är det dåligt, vilket tråkigt forum det skulle bli. En bild är mer än tusen ord var det någon som sa, en bild på en gaffel kan vara vacker men den har inte mycket att berätta, den är konstnärligt vackert fotograferad.
Det var någon som sa att dendär fotoklubben vill jag inte vara med i för dom ska bara fotografera natur. En idé med detta forum måste väl vara att ha en mångfald av fotointressen
Kanske dela upp forumet i olika delar lite mer än idag, ex konstnärliga, berättande, ögonblicksbilder, natur m.m., i stället för att skilja på nybörjare och inte nybörjare. Om en studiofotograf skulle ta lite naturbilder är han då nybörjare eller? Lägger man bilder i nybörjare så är det oftast bedömd av nybörjare, det är väl så att jag vill bli bedömd av en kunnig fotograf.
Vad är en bra, vad är en dålig bild e, katt, ett barn, en gaffel eller en kontrarastlös, en tagen i fel vinkel osv.…. Svar: det finns ingen dålig bild men vi upplever den olika.
Om jag öppnar en dagstidning i dag finns det massor ”dåliga” bilder, så pass så att jag blir tårögd när jag ser dom där för att dom har ett budskap vilket gör bilden till en bra bild.
Många gillar din bild (jag också) ”forkish” (gaffeln) Drasazen Kuljanin, skulle säkert platsa på Ikeas tavelavdelning, och att du är en duktig fotograf ser jag på dina övriga bilder. Vad vinner vi ”dåliga fotografer” på att du bara berömmer dom bra bilderna.
Nu är det väl inte tanken med att bedöma vad som är fotat utan hur det är fotat. Tycker du det är skit att fotat en katt, skriv det då när du bedömer bilden men beskriv också vad du tycker fotografiskt sett på bilden, då kan den som blivit bedömd se vad du är för typ av fotograf.
När man tagit del av en del synpunkter i denna diskussion så funderar man om man ska sluta lägga in sina bilder mer och gå ur klubben.
Tack för ordet.
Nybörjare med en för fin kamera