Maverick skrev:
Och vem är det som står för slagorden att kvinnor inte får se ut hur som helst på bild? Jag tolkar ditt inlägg som att du anser det vara en självklar rättighet att klä sig utmanande på stan. I så fall är vi överens. Jag menar att det är lika självklart att få vara det på det bild. Det är inte du eller jag som genom våra värderamar ska diktera vad som ska vara tillåtet eller inte så länge allt sker av fri vilja.
Sedan undrar jag varför du tar dig rättigheten att göra din sexualsyn till norm? Eller att din syn på humanism skulle vara norm.
/Maverick
Jag ser att du ett antal sidor senare, går in och besvarar några meningar i ett inlägg jag skrev i den här tråden.. Meningar som känns lite rykta ur ett sammanhang.
Så jag tar mig friheten att citera hela mitt inlägg
"Ganska enkelt faktiskt, för det första, vad sänder den här sortens bilder ut för signaler, jo, att kvinnor är sk sexobjekt. Har du någon som helst aning om hur det är att vara tjej på stan. Jo, bla får vi höra att vi skall inte klä oss utmanande för vi "lockar" männen... Killar går runt på stan och kallar tjejer för horor, luder och fnask.. jag det händer tom lång ner i åldrarna. Du får faktiskt ursäkta.. men dom signalerna som porrbranchen och porrfilmerna sänder ut.. dom har inte mycket att göra med vad sexakten mellan två människor handlar om.
Jag roade mig faktiskt med att titta runt på dom sk "slitzbilderna" här på Fotosidan en stund.. och jag kan bara bli beklämd faktiskt.. För mig personligen har dom väldigt lite att göra med hur en riktig kvinna ser ut..och det är kanske detta som också är så tragiskt..
Visst porrbranchen har många motståndare, men det har inte slagit dig att dessa motståndare faktiskt är det av humanism."
Vad jag i mitt inlägg gjorde var att jag svarade på en diskussion om porrbranchens och dess eventuella inverkan på människors (ungdomars) syn på sexualakten.
Ja, jag har sett porrfilmer, och ja, jag är av den uppfattningen att det som visas i dessa filmer, nog kan ge många människor en sned syn på vad sexualakten handlar om Det är trots allt det mest intima och finaste som två människor kan uppleva.
Jag hoppas också fortsättningsvis, att när man citerar inlägg från tidigare inlägg här, att man inte klipper och klistrar ihop meningar lite hur som helst, utan isåfall, tar med hela inlägget.