Annons

Använd Tamdjurs Poolen!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Graal skrev:
Och ska man jämföra med trådskaparens porträttbild (som länkades till) så var hunden fan i mig riktigt bra...

Nej allvarligt talat så har väl kritikpoolerna för länge sedan spelat ut sin roll (om de någonsin uppfyllt syftet?). Det enda rätta för fotosidans redaktion tror jag är att helt slopa kritikpoolerna och införa ett system med enbart intresse/kategoripooler och mera utvecklade sådana.

Jag tror det skulle bli måååånga pooler att välja på.

Däremot borde det finnas en pool för månadens inne-teknik så att man kunde slippa alla HDR-bilder, eller modell-landskaps-oskärpe-bilder när marknaden har mättats för just den flugan.

/ Paj (som gillar djurbilder)
 
swepri skrev:
Jag tror det skulle bli måååånga pooler att välja på......

Även om det skulle bli många pooler så vore det en välgärning för fotosidan. En mera komplett poolindelning och väck med kritikpoolerna så slulle vi slippa mycket tjafs. Kanske också en pool där bilderna filtreras typ onexposure med ett juryförfarande?
 
Ett juryförfarande har jag också förespråkat länge och väl, men utan resultat. Jag föreslår inte en jury i varenda pool utan endast i en pool, en jurypool helt enkelt. Det ena behöver ju inte förta det andra utan kan i det här fallet utgöra ett fint komplement till alla andra pooler.

Tycker för övrigt att det vore klokt att i fortsättningen endast ha kvar intressepoolerna och helt slopa kritikpoolerna. Främst för att bringa ordning i cirkusen. Dett skulle kunna fungera särskilt bra om man samtidigt införde en jurypool.

U
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.