Makten
Aktiv medlem
Det är bara fotografen som håller i kameran.Mattsen skrev:
Jag skyller inte på modellen, blir bara så f_b över att femmaffian lägger allt på fotografen när det sällan är så (läs sällan, visst kan det förekomma).
Nu blandar du päron och äpplen (eller var det meloner?). Att behandla en bild så att den ser onaturlig ut behöver inte alls vara dåligt på något sätt. Men när man börjar räta ut böjda näsor, ta bort födelsemärken, förstora ögonen, trolla bort all struktur i huden, med mera, så känns det som att syftet är just plastighet. Det dög inte som det var helt enkelt.Plastbit? Tja, här är smaken som baken... Som ett experiment visade jag en av mina modeller originalet, en mjukt softat variant, och en illsoftad "docklik" tredje variant. Hon föll för den tredje....
Varför? Vissa frågor kan nog inte besvaras Martin, det är tycke och smak, mode mm som avgör.
Och varför skulle man inte kunna gör extrema versioner av en bild som ser nästan tecknade och overkliga ut? Varför tar du detta så allvarligt? DET kan jag inte förstå.... Det handlar inte om att framställa en tjej som en plastdocka för att man önskar att hon såg ut så i verkligheten, nä, snarare blir denna extrembearbetning av bilden ett sätt att skapa en fantasybild av modellen som hon ofta själv tycker ser cool ut...
Men det allra värsta är ju poserandet, det evinnerliga exponerandet av uppenbara silikonbröst i kombination med ovanstående. Vad är syftet med en sådan bild? Varför är det "coolt" med en tjej som ser ut som en barbiedocka som alltid är sugen på att knulla?
Är det en helt annan historia?För mig finns det annat att som både förvånar mig och skrämmer mig, men det är en HELT annan historia....
Fler unga tjejer vill ha kravlöst sex
"-Män vill att tjejer ska vara mer sexuellt tillgängliga, men samtidigt vill de inte ha en porrdrottning till fru. Det går inte ihop."
Hmmm, vaaaad kan det bero på?
Edit: Fattar du inte att du själv är delaktig i det du tycker är skrämmande? Det hjälper inte att det är "roligt" om det skadar andra. Du använder ditt eget nöje som argument för att göra något som du på andra plan tycker är skrämmande. Tänk lite!
Senast ändrad: