Anders Svensson skrev:
Mats, jag tror det kvittar alldeles lika hur du orerar i den här frågan. Det diskuterade bildexemplet är över gränsen, alldeles klart.
Haha, du ger mig inspiration att "orerera" ännu mer Anders!
Nej Anders, inget är alldeles klart.
Alla som tycker som du borde vidga sina vyer en smula.
Två av de främsta internationella fotosidorna - photonet o photosig, har ribban myckkkket högre än så. Jag, antagligen har inte ens någon kommit på den absurda iden att ifrågasätta bilder som den i exemplet där. Tycker ni ska kika in på dessa fotosidor för att få lite nyttigt perspektiv på er ytterst trångsynta svenska? inställning. På dessa sidor finner vi flera av världens mest begåvade fotografer och deras verk. Inga som helst problem att samsas med glamourbilder. JA på tal om glamour, skulle den här bilden inte va tillåten på FS så vore det i princip att döma ut hela den genren från Fotosidan.
Ni anser väl då också att många musikvideos borde förbjudas från att visas? Den ytterst begåvade Madonna gör poser minst lika *sexiga* i flera av hennes videos för att ta ETT exempel. Sen spelar det ingen roll om det är i trosor eller blanka skinnbrallor, den senare klädseln kan faktiskt va än mer utmanande.
Skulle den här bilden "bannas" fårn fotosidan, ja då kommer redax att få fullt upp. Mängder med andra befintliga bilder borde då tas bort.
Lämna redax ifred med sånt här dravel och låt dem koncentrera sig på att utveckla sidan istället för att leka censorer för trångsynta!!