ANNONS
Annons

Var är Kameradoktorn??

Produkter
(logga in för att koppla)

moorflax

Aktiv medlem
Nu börjar jag tröttna ur!
Har försökt att ringa till Kameradoktorn(www.kameradoktorn.se) i flera dagar. Jag skrev även mail men detta har ännu inte besvarats.
Brukar det vara svårt att komma i kontakt med dem? Det står ingenting om att de har semester eller så heller.

Mina erfarenheter:
Ringa brukar vara i princip hopplöst. Man får försöka länge och på alla nummer de har listade någonstans på deras site. Epost har jag aldrig provat.

De gånger jag varit i butiken har det varit många kunder och lång kötid, och det gör säkert att det är svårt för dem att svara i telefon. Jag har i och för sig alltid fått svar i telefon, men det brukar ta ett tag ...

Jag kanske bör skriva att mitt statistiska underlag inte är så väldans stort, då jag bara behövt komma i kontakt med dem telefonledes tre gånger men det krävdes över 10 försök utspritt över hela dagar innan jag fick kontakt med dem alla tre gångerna. Det är dock en mycket spännande butik för oss som inte bor i storstan :).

Jag har upplevt samma kontaktproblem med Kameradoktorn. Det är synd - för de är verkligen en utmärkt butik. Kunnig och trevlig personal och bra prylar.

Kanske skulle de ta en funderare och anställa någon som sköter kundkontakter - svarar i telefon och på mail.

Eller så fortsätter de som de gör nu. Jag handlar ju där ändå ;)

Det spelar ju ingen roll hur trevliga eller kunniga de är, när man ändå inte kommer fram och kan uppleva detta.
Jag tror att de biter sig själva lite i svansen och misstänker att de tappat en hel del kunder på detta genom åren. Funderar på att lägga på några hundringar på objektivet och köpa någon annanstans.

moorflax skrev:
Det spelar ju ingen roll hur trevliga eller kunniga de är, när man ändå inte kommer fram och kan uppleva detta.
Jag tror att de biter sig själva lite i svansen och misstänker att de tappat en hel del kunder på detta genom åren. Funderar på att lägga på några hundringar på objektivet och köpa någon annanstans.

Låter sunt, man får värdera sin egen tid också.

moorflax skrev:

Jag tror att de biter sig själva lite i svansen och misstänker att de tappat en hel del kunder på detta genom åren.

Hoppar in och svarar lite försiktigt här.. Utan tvekan har vi förlorat en del kunder på att så sällan kunna svara i telefon. Problemen är två.. 1) Även när flera svarar i telefon samtidigt, ringer linjerna och andra uppringande blir utan och 2) Vi kan inte i alla lägen svara i telefon när vi står framför en kund som sökt upp oss i butiken.

Vi är några stycken som jobbar mest bakom fasaden, och som försöker svara i telefon så mycket som möjligt, men vi rår inte på..

Mail är en utmärkt lösning eftersom det går lättare att styra till att svara när det uppstår luckor. Jag såg att någon hade blivit utan svar även på mailen men det tror jag tillhör de extrema undantagen.

Håkan Mossberg
Kameradoktorn AB

PS.. tack för allt beröm..

hmoss skrev:
Vi är några stycken som jobbar mest bakom fasaden, och som försöker svara i telefon så mycket som möjligt, men vi rår inte på..

Men har ni någon som är dedikerad till att sköta kundkontakter? En sådan tjänst borde ju tjäna in sig själv på ökad omsättning då man kan serva fler kunder. Samtidigt främjar man butiksmiljön - kunderna slipper lyssna på de evigt ringande telefonerna eller stå och vänta på en säljare som är upptagen i telefon.

En telefonväxel med kösystem och ett mailsystem med ärendehantering känns också som en bra idé.

Allt beror naturligtvis på i vilken omfattning ni vill utveckla verksamheten. Personligen tror jag att uteblivna satsningar är en säker metod för att driva ner omsättning och lönsamhet. Ett framgångsrikt företag kräver utveckling - det är svårt att stanna på en 'lagom' nivå och stampa.

hmoss skrev:
Hoppar in och svarar lite försiktigt här.. Utan tvekan har vi förlorat en del kunder på att så sällan kunna svara i telefon. Problemen är två.. 1) Även när flera svarar i telefon samtidigt, ringer linjerna och andra uppringande blir utan och 2) Vi kan inte i alla lägen svara i telefon när vi står framför en kund som sökt upp oss i butiken.

Mail är en utmärkt lösning eftersom det går lättare att styra till att svara när det uppstår luckor. Jag såg att någon hade blivit utan svar även på mailen men det tror jag tillhör de extrema undantagen.

Håkan Mossberg
Kameradoktorn AB

PS.. tack för allt beröm..

Grymt proffsigt av er och div. andra "institut" i fotobranshen att ni finns och svarar här på FS.
Känns som man valt en hobby med intresse från alla håll! Tack kameradoktorn för även fin service över disk!

mindbash skrev:
Men har ni någon som är dedikerad till att sköta kundkontakter?

En telefonväxel med kösystem och ett mailsystem med ärendehantering känns också som en bra idé.

Vi har ingen dedikerad stab som enkom sköter kontakter via telefon och mail. Vi har diskuterat saken och slutsatsen så här långt är att det strandar på en kombination av två saker: Vi kan inte av utrymmesskäl sätta en sådan funktion i våra egna lokaler och en sådan stab måste, om de sitter på annan plats, på grund av frågornas karaktär vara minst lika kunnig i teknik och sortiment som våra butikssäljare. Detta är i alla fall den bedömning vi gjort hittills.

Ett kösystem i telefonen är en möjlighet som jag håller på att se över. Problemet är att vid en mätning av frekvensen så har det visat sig att vi ofta har så många uppringande kunder samtidigt i synnerhet mitt på dagen och på eftermiddagen - att det kanske inte går att köa dem, och om det gör det så lastas antagligen funktionen ned och slås ut av det skälet.

//Håkan

hmoss skrev:
Ett kösystem i telefonen är en möjlighet som jag håller på att se över. Problemet är att vid en mätning av frekvensen så har det visat sig att vi ofta har så många uppringande kunder samtidigt i synnerhet mitt på dagen och på eftermiddagen - att det kanske inte går att köa dem, och om det gör det så lastas antagligen funktionen ned och slås ut av det skälet.

Det finns ju varianter på sånt där. Ett automatsystem där man indikerar vilken typ av ärende man har och lämnar sitt telefonnumer. Då kan ni ta kontakt med kunden när det finns tid - och rätt person hos er kan ta kontakten direkt. Osv, osv...

Oavsett - kundkontakter är ett problem för er. Förhoppningsvis når ni någon lösning som underlättar.

Jag är ju för övrigt också en nöjd kund - även om jag muttrar ibland ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar