scrappy
Aktiv medlem
Jag kom ganska snabbt till slutsatsen att kitobjektivet till min nya 350D kommer att hamna på vinden i en låda. Frågan är vad jag skall ha istället, vad säger ni? Här är min situation:
- Jag går sällan på fotosafari utan tar med mig kameran på resor, promenader, mm. Därför vill jag ha ett objektiv för alla stunder. Hellre att kameran kommer med än blir kvar hemma. Jag zoomar sällan mer än 100 mm, men tar ofta i ws (18mm).
- zoom: 17/18 - 80/100
- Kostnad: mindre viktigt, lägger gärna 6 -8 tusen på rätt glugg.
Har kikar på canons nya 17-85, men den har fått blandad kritik på bla fredmiranda.com. Canons 17-40 köper jag gärna, men 40 blir lite kort. Sigmas 18-125 verkar ha back-fokus problem, så det går också bort.
Finns det andra alternativ som har lika hög kvalitet som Canons 17-40?
- Jag går sällan på fotosafari utan tar med mig kameran på resor, promenader, mm. Därför vill jag ha ett objektiv för alla stunder. Hellre att kameran kommer med än blir kvar hemma. Jag zoomar sällan mer än 100 mm, men tar ofta i ws (18mm).
- zoom: 17/18 - 80/100
- Kostnad: mindre viktigt, lägger gärna 6 -8 tusen på rätt glugg.
Har kikar på canons nya 17-85, men den har fått blandad kritik på bla fredmiranda.com. Canons 17-40 köper jag gärna, men 40 blir lite kort. Sigmas 18-125 verkar ha back-fokus problem, så det går också bort.
Finns det andra alternativ som har lika hög kvalitet som Canons 17-40?