Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Val Av Fotoskrivare
- Trådstartare swat
- Start datum
berga
Aktiv medlem
Skall du ha en skrivare för enbart foto så omfattar Epsons Stylus Photo serie omtyckta skrivare. Canon har under våren kommit med en ny serie skrivare som i test fått bättre resultat än motsvarande Epsonskrivare, fast de kosta över 2000 kronor.
Vill du ha en skrivare som fungerar bra till text och foto tycker jag att du skall titta på HP:s 900 serie. Den finns i priser från 1300 kronor och uppåt. Den är inte lika bra som specialicerade fotoskrivare på bilder, fast skillnaden är inte himmelsvid. Däremot skriver de ut text och blandade dokument bättre.
Vill du ha en skrivare som fungerar bra till text och foto tycker jag att du skall titta på HP:s 900 serie. Den finns i priser från 1300 kronor och uppåt. Den är inte lika bra som specialicerade fotoskrivare på bilder, fast skillnaden är inte himmelsvid. Däremot skriver de ut text och blandade dokument bättre.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Har en HP 950C som jag är nöjd med.
Vi har haft Epson på jobbet, men bytt till HP pga torkande patroner förstörde dessa. Vet ej om det är ett problem idag att huvudet ej byts då man byter patron.
Vi har, på jobbet, två A3 varianter, en som klarar av att vända pappret och en enkelsidig och de ger bra bilder från D30:n i A3.
Roine
Har en HP 950C som jag är nöjd med.
Vi har haft Epson på jobbet, men bytt till HP pga torkande patroner förstörde dessa. Vet ej om det är ett problem idag att huvudet ej byts då man byter patron.
Vi har, på jobbet, två A3 varianter, en som klarar av att vända pappret och en enkelsidig och de ger bra bilder från D30:n i A3.
Roine
Always The Man
Aktiv medlem
Har en Epson Stylus Photo 810. Har hittills blivit nöjd med alla bilder jag skrivit ut. Den slukar mycket färg men det gör väl alla skrivare om man skriver ut foton.
Jag är ju dock bara en amatör och sitter inte och granskar utskrifterna med lupp...
Kostar ca. 1300 enligt Pricerunner
/Always
Jag är ju dock bara en amatör och sitter inte och granskar utskrifterna med lupp...
Kostar ca. 1300 enligt Pricerunner
/Always
Linmajon
Aktiv medlem
Min erfarenhet av bläckskrivare är att de efter ganska snart (ett par år max) börjar klegga igen i munstyckena och krångla. Det är då bara en kortare tisdfråga innan man ledsnar och köper nytt.
Därför skulle jag aldrig köpa en svin-dyr (A3) bläckskrivare. 1500-2000 är OK. Den kan man slänga efter ett par tre år...
Håller någon med?
Därför skulle jag aldrig köpa en svin-dyr (A3) bläckskrivare. 1500-2000 är OK. Den kan man slänga efter ett par tre år...
Håller någon med?
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej Mats
Klockren analys.
Roine
På sin 3:e bläckspruta, men sin första laser....
Klockren analys.
Roine
På sin 3:e bläckspruta, men sin första laser....
Roinew
Aktiv medlem
Skrivarteknologin går ju fortfarande framåt, men jag trodde att det fortfarande var så att man alltid måste byta skrivarhuvud vid bläckpatronsbyte på alla bläckskrivare som använder "bubble jet" teknologi. Dvs alla utom EPSON. EPSON har en skrivarteknologi som möjligör en bättre kontroll av bläckdroppen och mycket högre livslängd på skrivarhuvudet.
Jag kan tänka mig att en EPSON kan torka ihop om den får stå länge oanvänd. Om en bubblejet skrivare torkar i hop så är det ju bara att byta bläckpatron så har du bytt allt som går att byta. Tänk på att kolla priserna för bläckpatronerna. I dag tjänar skrivarindustrin förmodligen inte ett öre på sina skrivare, utan det är i bläckpatronerna vinsterna ligger. Priserna för bläck brukar inte synas i dataföretagens annonskampanjer
Laser tror jag inte är ett alternativ för kvalitetsutrskrifter av färgbilder. Med laser finns ingen motsvargihet till micro dots som avanserade bläckskrivare kan skriva ut.
Roine W
Jag kan tänka mig att en EPSON kan torka ihop om den får stå länge oanvänd. Om en bubblejet skrivare torkar i hop så är det ju bara att byta bläckpatron så har du bytt allt som går att byta. Tänk på att kolla priserna för bläckpatronerna. I dag tjänar skrivarindustrin förmodligen inte ett öre på sina skrivare, utan det är i bläckpatronerna vinsterna ligger. Priserna för bläck brukar inte synas i dataföretagens annonskampanjer
Laser tror jag inte är ett alternativ för kvalitetsutrskrifter av färgbilder. Med laser finns ingen motsvargihet till micro dots som avanserade bläckskrivare kan skriva ut.
Roine W
Lite svårt bara att klämma in ett A3 ark i en mindre skivare. Blir lite knögliga kopior;-)Linmajon skrev: