Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad vill du hitta i tomtesäcken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vad vill du hitta i tomtesäcken?

  • Nya prylar

    Röster: 170 34.9%
  • Mer inspiration

    Röster: 101 20.7%
  • Pengar till fotoresa

    Röster: 50 10.3%
  • Mer tid till fotografering

    Röster: 149 30.6%
  • Något annat, se nedan

    Röster: 17 3.5%

  • Totala väljare
    487
En Nikon D100 med ett 18-35mm vore ju inte helt fel tycker jag.

Annars vore ju en låda Portra 160vc och en låda Delta 100 ganska kul att få oxå! :D

Mer inspiration vore väl inte helt fel heller... Jag vill ha mycket jag ;)
 
Senast ändrad:
Tid och pengar för att kunna resa runt i Asien halva året och fota. Sitter och ramar Nepal-bilder. Vill tillbaka! Suck...
 
Mer tid, absolut.

Men ärligt talat skulle jag inte gråta om säcken innehöll en vidvinkel heller. Och den känns mer realistisk, även om jag nog får lägga den i säcken själv.
 
Eftersom jag går en fotoutbildning, med både tid och inspiration till nya bilder... så valde jag annat, dvs pengar till fotomaterial. Det är tyvärr så dyrt.

När jag jobbade hade jag pengar men ingen tid, nu är det tvärt om. Varför är det alltid så?
 
Ett Nytt År

Känna kroppen vakar till.
Ut o vandra. Se,lyssna,känna,njuta.Nytt År.
Vi lever. Känna dofterna. Våren nalkas, Myggstitet fram. Sillen nubben midsommar.
Ja snar är det God Jul igen.
Önskar mig mer tid för fototograferande
 
Mer tid, pengar har jag iaf så jag klarar mig, även om en digital SLR och studioljus skulle sitta fint, men det blir nästa år.

Tid därimot, med 8-17 jobb så är man slut och har sällan ork att göra så mycket på vardagarna, och nu är det mörkt när man går till jobbet, mörkt när man kommer hem.
 
Jag önskar att jag blev duktigare på att fotografera. Fsat det är nog svårt att lägga i en säck...

En modell att träna på vore inte heller så illa.
 
Lite prylar till min nya C-750 vore kul att ha, som extra baterier med snabb laddare extra minne filter adapter och lite sånt småt och gott.....

D.G
 
jag vet redan vad som finns i säcken, en komplett canon ae-1-utrustning! om jag inte hade nåt samvete och kunde önska mig hur dyra prylar som helst skulle jag vilja hitta en canon powershot g3 i säcken också, men jag vill ju inte ruinera familjen :) en digitalkamera skulle göra att jag kunde fotografera hur mycket jag ville även som fattiglapp.
 
Önskar utöka min utrustning med dels ett vidvinkel men också ett teleobjektiv.
Tid har jag och massor med inspiration :eek:)
 
Önskar mig gärna ett litet mörkrumskit för framkallning av svartvit film. En 24:a och en 50:a samt ett objektivlock till Canonetten hade heller inte varit fel att hitta i säcken.
 
Batterigrepp till min kamera... Hmm.. sen önskar jag mig vita frottehanddukar till badrummet... Är rätt nöjd så...

Joo... mer personal till jobbet så vi andra slipper slita ihjäl oss... DET vore trevligt.. =)

Tack Tomten!
 
fler prylar vill man väl alltid ha, men vad ska man med dom till om man inte har tid till att använda dom.. ;o)
jag har så mycket idéer, och så lite tid. :eek:(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.