Annons

Vad tycker ni om Publicity Bilds 30%-erbjudande?

Produkter
(logga in för att koppla)
Instämmer med föregående. Det måste ju finnas någon som inte kräver massor av bilder/år. Har man ett vanligt jobb att sköta blir det knepigt.
 
Nån som vet hur det gått förr dessa? Sidan för fotografer är nedlagd verkar det som...

Mvh
Maverick
 
Sälja bilder

Min erfarenhet är från Konstgrafikersidan!
En av mina vänner som säljer de bilder som hon gör,( nu är ju grafik lite billigare än fotografi men i alla fall ) roade sig med att räkna på detta.
För att kunna ha en genomsnittslig månadsinkomst
på 14 000 kronor före skatt så behöver hon omsätta 800 000: - kronor per år
50% till Galleristerna
sen ska staten ha sitt med egenavgifter, skatt,
osv..
Så hon har ett halvtidsjobb och gör det hon tycker sig hinna med i grafik.
Fotografi är ju i dag mycket köparens marknad
och jag anser genom vänners erfarenhet genom åren att ska man leva på att sälja bilder då får man slita för det...
de av mina fotovänner som är byråfotografer har upplevt en smärtsam nedgång det senaste året..
på bildförsäljningen.
Det poppar upp olika bildbyråer hela tiden nu på en allt tuffare marknad. Ska man leva på detta så inebär detta ett evigt slit. Det är inte bara bilderna som vi känner för som säljer utan det är ett evigt tänkande på vad som går att sälja.
Jag klev av den där smeten tidigt och blev lärare i stället och ser med förskräckelse på hur det utvecklar sig. Jag ser massor av bra bilder här på fotosidan och mycket som är bättre enligt mitt tyckande , än detsom publiceras i många tidningar o.s.v. Ett bra tips hoppas jag ialla fall är att ta kontakt med någon av fotograferna på tiofoto, mira, bildhuset etc
Fråga hur de jobbar deras erfarenheter o.s.v
Upptäckarnas tid är förbi för länge sedan idag är
det stressigt och man söker snabba lösningar o.sv.

Jag tycker det är härligt att Fotosidan är ett forum för att diskutera sådana här saker och framför allt så är det ett mycket demokratiskt och stimulerande forum. Vi är många de är få!
Spottar vi på en gång så dränker vi dem!!
Flåt jag är ett barn av min tid...
Torr i käften...
 
ANNONS