Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
haha, hur får man fler pinnar med sig hem?! satt du ute i skogen o täljde pinnar Agnetha??

ok.. snabb huvudräkning säger att idag är det 15dagar kvar bara till Fototävlingen...

Tält och ved är klart nu (känns bra)

Jag kommer ta med mig åtskilligt med vatten så det anser jag vara klart också om någon skulle glömma.

Trianga och sprit har jag också med mig för dom som vill ha kaffe/te. man får dock ta med sig eget kaffe och te.

Kan ni komma på något mer som vi kollektivt kan tänkas behöva?

Lista på personlig utrustning:

*Kamera med övrig utrustning
*Oömma kläder, men klä dig dock så att Ni kan vistas bland folk. Ni kommer förstå varför.
* Vettiga skor.
*Mat, dryck för 24h
*Sovsäck, liggunderlag + övriga övernattningstillbehör
*Papper och penna
*Ficklampa
*Toarulle
*kniv

Kommer ni på något mer som ni vill informera övriga om som kan tänkas vara bra att ta med?

En sak jag tänker på är..

Hur stor är det här 15-mannatältet.. det måste ju finnas en tillräckligt stor öppen plats att sätta upp det på

det är inte så stort... det är cirkulärt så det är faktiskt inte särskilt stort... dock är det ganska högt.. :) men allt är ju relativt... men jag tror vi hittar en plats vi kan få upp det på..

OBS! Kopiera alltid med texten nedan

Alla Ni som är 100% säkra att ni kommer, skriv KLAR efter ert namn! så kan vi se antalet som är klara och hur många som är intresserade så att vi vet vilka vi ska tjöta på och ev muta!

1. Kalle Bexelius - KLAR
2. Agnetha Lundberg - KLAR
3. Jörgen Stjernström - KLAR
4. Janne Bernhardsson - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
7. Perter Stjernström - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
9. Mattias Thorstensson - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
11. Niklas Eriksson - KLAR
12. Fabian Fogelberg - KLAR

13. Jens Molander ?
14. Hampus Lundgren ?
15. Lasse Lundgren ?
16. Janne Myhre ?
17. Johanna Almgren ?
18. Annette Wendel ?
19. Theresia Höglund ?
20. Christian Sandberg ?
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Ni som är frågetecken, kolla upp så fort som möjligt om Ni kan eller inte.

Info och karta finns på www.temp.bexelius.biz

Yes, efter 2 månaders kikandes på min kamera har nu Canon bestämt sig för att jag ska få en ny istället.. Hade ju varit trevlig om de kommit på det lite tidigare,, så jag sluppit vara utan kamera hela sommaren..
Så det bådar ju gott för fototävlingen :) Måste bara hämta ut den också.

Är det ngn som har några bra förslag på mat att ha med?

Är du helt klar? skriv klar bakom ditt namn isåfall :)

Ang mat så har ju klurat jag också... men blir väl någon typ av grillat... funderar också på o fixa ihop någon pastasallad av något slag.... En bunt mackor man kan äta på morgonkvisten kanske eller lite yogurt man kan dricka... får fundera lie till...

mja... hämtmat är ju ett alternativt.. men känns inte värst vildmarksaktigt.. men jag ska nog leta efter ett vildsvin o avliva med mina händer o sedan grilla över öppen eld :)

Kalle_B skrev:
mja... hämtmat är ju ett alternativt.. men känns inte värst vildmarksaktigt.. men jag ska nog leta efter ett vildsvin o avliva med mina händer o sedan grilla över öppen eld :)

Eller så bygger du en micro enbart med vad du hittar i skogen. För du är väl en MacGyver, eller hur?

Hmm, kan inte bestämma mig om jag ska med eller ej. Du skrev nåt om mutor... ;)

om du gillar fotografering och ett visst socialt umgänge med andra fotografer plus lite skogsliv så är väl detta helt perfekt? Inget att ens fundera över... jag kan ge dig en kram som muta :) men säg inget till dom andra..

En kram... låter frestande.

Min mor ringde igår och undrade om hon kunde komma och hälsa på den helgen, och jag svarade snabbt att jag var väldigt upptagen. Så egentligen har jag väl inget val längre. :p

Jag ska fundera på det till helgen.

En liten undran, är det samma tält som man hade i lumpen? Själva skorstenen på kaminen funkar som mittstolpe i tältet? I så fall behöver man antagligen någon sorts liggunderlag, eftersom de tälten inte har något golv.

Poteta skrev:
En liten undran, är det samma tält som man hade i lumpen? Själva skorstenen på kaminen funkar som mittstolpe i tältet? I så fall behöver man antagligen någon sorts liggunderlag, eftersom de tälten inte har något golv.
Jepp, det stämmer Jörgen. Glömde säga att den inte har något golv. :p

Annars gör vi som i lumpen, fixar grankvistar och lägger som golv. Fast jag vet inte om det är ok att knycka såna i skogen... Förmodligen inte...

Vänta, nu kom jag på något!
Kompisens farsa driver en bondgård, jag kan säkert fixa en sån där bal med hö. Kan det funka tro?

tror liggerunderlag räcker långt... det ska vara lite jävligt :)

Är det garanterat att du får skjuss med tältet eller vill du att någon av oss kommer o hämtar upp dig?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar