Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
Fabian Fogelberg skrev:
Fast det är ju bara att ta med sig liggunderlag om man har, så kan man använda den när man plåtar makro också. Har man inte så kan man köpa billiga liggunderlag på typ ÖB.

Om någon behöver köpa liggunderlägg, så hade RUSTA i Sisjön utförsäljning.. så förhoppningsvis finns det några kvar.. endast 125:- för ett som blir 5 cm tjockt :)

Gersemi skrev:
Om någon behöver köpa liggunderlägg, så hade RUSTA i Sisjön utförsäljning.. så förhoppningsvis finns det några kvar.. endast 125:- för ett som blir 5 cm tjockt :)

Jag har hört att uppblåsbara liggundnderlag är bäst när kylan är som starkast, så jag funderar på att ta med "BARBARA" hon lär vara den bästa vännen mot kylan har jag hört;-)

//mattias

m.bucht skrev:
Jag har hört att uppblåsbara liggundnderlag är bäst när kylan är som starkast, så jag funderar på att ta med "BARBARA" hon lär vara den bästa vännen mot kylan har jag hört;-)

//mattias
Glöm uppblåsbara liggunderlag, köp en luftmadrass istället. Mycke billigare & bättre...

Barbara kan ju tillföra lite annat också så självfallet så ska du ta med henne:)

För övrigt så följer jag denna tråd & vill komma men tror inte att jag kan. Håller på att skiljas & sälja hus så de e mycke nu... Dock på ett positivt sätt, bara väl så mycket.

Ha de bra allihop & må ni alla vinna!

//Larsa

m.bucht skrev:

//mattias

Så vad skall jag kalla mitt liggunderlag då tro..

hmm...

Bert kanske :)

jag är ganska övertygad om att det finns områden precis utanför själva naturområdet. Det sitter alltid skyltar som talar om när området börjar, sitter det inga skyltar så är det fritt fram.

Men jag är övertygad om att det går att finna en plats precis brevid.. men vi kan ju skicka upp vår spion Agnetha o luska lite. sitter et itne massa skyltar som man bara inte kan missa så kan vi ju alltid spela idioter och låtsas att vi inte vissta om det. Som lär ju knappast avrätt oss. Det dom framför allt inte vill ha där är ju tyskar som semestrar med tält/husvagnar på badplatsen. Lär ju vara lågsässong när vi kommer. Men självkalart ska vi försöka hålla oss inom reglerna :)

.Z. skrev:
Glöm uppblåsbara liggunderlag, köp en luftmadrass istället. Mycke billigare & bättre...

Barbara kan ju tillföra lite annat också så självfallet så ska du ta med henne:)

För övrigt så följer jag denna tråd & vill komma men tror inte att jag kan. Håller på att skiljas & sälja hus så de e mycke nu... Dock på ett positivt sätt, bara väl så mycket.

Ha de bra allihop & må ni alla vinna!

//Larsa

Men för fan Larsa! då är ju detta ett gyllene tillfälle o få annat o tänka på! :))

Kalle_B skrev:
jag är ganska övertygad om att det finns områden precis utanför själva naturområdet. Det sitter alltid skyltar som talar om när området börjar, sitter det inga skyltar så är det fritt fram.

Men jag är övertygad om att det går att finna en plats precis brevid.. men vi kan ju skicka upp vår spion Agnetha o luska lite. sitter et itne massa skyltar som man bara inte kan missa så kan vi ju alltid spela idioter och låtsas att vi inte vissta om det. Som lär ju knappast avrätt oss. Det dom framför allt inte vill ha där är ju tyskar som semestrar med tält/husvagnar på badplatsen. Lär ju vara lågsässong när vi kommer. Men självkalart ska vi försöka hålla oss inom reglerna :)

Jag var ju uppe där för två veckor sedan.. och gissa vad jag träffade.. jo 2 tyska tjejer som tältade precis bredvid badplatsen.. Jag försökte reka lite och hittade väl egentligen en perfekt plats.. som jag tror mer och mer på.. men..hmm.. tveksamt om man får tälta där.. Det är en öppen sandyta där dom just då spelade beachvolleyboll

Gersemi skrev:
Jag var ju uppe där för två veckor sedan.. och gissa vad jag träffade.. jo 2 tyska tjejer som tältade precis bredvid badplatsen.. Jag försökte reka lite och hittade väl egentligen en perfekt plats.. som jag tror mer och mer på.. men..hmm.. tveksamt om man får tälta där.. Det är en öppen sandyta där dom just då spelade beachvolleyboll
Kan ju åter igen nämna det där om att det inte är nått golv i militärtältet...lite sandigt lär det nog bli isåfall. :p

Agnetha, när slutar du på fredag?

jag ska köra min fader till Landvetter tydligen så jag har ledigt resten av dagen... vi skulle ju kunna åka upp i förväg och göra en sista koll och ev förbereda lite... ?

Kalle_B skrev:
Agnetha, när slutar du på fredag?

jag ska köra min fader till Landvetter tydligen så jag har ledigt resten av dagen... vi skulle ju kunna åka upp i förväg och göra en sista koll och ev förbereda lite... ?

Menar du den 1/9 så slutar jag kl 16.00

Däremot om du tänker på nästa fredag så slutar jag kl 15.00

nja.. jag tänkte samma dag som tävlingen...

om du har lust och möjlighet så kan vi ju åka upp lite innan, jag komemr garanterat vara där innan. Men eftersom du bor granne med området så kan du ju kvista upp lite tidigare o hjälpa till om du har lust. Tänkte också leta en tältplats och försöka utmana "tältförbudet" så långt det bara går utan att bryta mot regeln.. så jag ska leta förbudsskyltar eller informationsskyltar om campingförbud... :)

Kalle_B skrev:
nja.. jag tänkte samma dag som tävlingen...

om du har lust och möjlighet så kan vi ju åka upp lite innan, jag komemr garanterat vara där innan. Men eftersom du bor granne med området så kan du ju kvista upp lite tidigare o hjälpa till om du har lust. Tänkte också leta en tältplats och försöka utmana "tältförbudet" så långt det bara går utan att bryta mot regeln.. så jag ska leta förbudsskyltar eller informationsskyltar om campingförbud... :)

Nema problema, jag kommer dit så fort jag kan.. och kan också idga privatchaufför om någon behöver hämtning vid spårvagn eller så.

Jag läste på den stora anslagstavlan vid badplatsen och hittade inget om tältförbud nånstans.. bara förbud mot att ställa upp husvagn.

Men eftersom jag behöver röra på den här gamla kroppen, tänkte jag ta mig en promenad i området endera dagen och skall kolla igen.

bra :) Vi kommer ju endå inte tälta mitt på badplatsen så jag ser inga problem med detta, nu var det visserligen jag var där senast men jag har för mig att området är ganska stort och tillvänster finns klippor osv. Om man inte går ner för hela grässluttningen så är vi ju långt ifrån att störa omgivningen.. men vi får kolla upp det där lite bättre sedan, eller omdu går o kollar Agnetha :)

Kalle_B skrev:
jaa... det känns inte riktigt med en person som kommer dragandes med 80GB lagringsplats.. ;) Det blir en himla massa filmrullar för den som fotograferar analogt....
Sitter & kikar igenom tråden & detta kanske har avhandlats (?) men jag måste skriva detta ändå.

Jag har bara 1,5GB i minne & det räcker kanske över natten (ja nu ska jag ju inte komma men om jag gör det?) men om det inte räcker så tankar jag över till laptop som jag tar med.

Jag (ingen) funkar ju så att bilderna blir bättre för att man har 80gig att slösa med!

Snälla Kalle, om jag kommer, får jag ta med mig laptopen? Förmodligen så blir det inte mer än ett par gig för mig då jag är skadad (på ett positivt sätt) sen mellanformatstiden då man sprang omkring med 12 dyrbara rutor som skulle fyllas med omvårdnad (underbara tid:))...

//Larsa

vi släppte det där med minnet för ganska länge sedan :)

Det är fritt.. så vill du rigga upp en IBM superdator med 900 Terra Bite så gör så... du får fixa tre fas ledningarna själv.. :)

Kalle_B skrev:
vi släppte det där med minnet för ganska länge sedan :)

Det är fritt.. så vill du rigga upp en IBM superdator med 900 Terra Bite så gör så... du får fixa tre fas ledningarna själv.. :)
Åh fan! Då kanske man kan anlita en bildbyrå också som vinner detta åt mig!:)

Vi får se Kalle, jag är sugen men jag vet inte nu. Rätt vad det är så kanske jag håller på att flytta då?

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar