Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger Ni om årets största fototävling i Göteborg, Gubbar och Tanter??

Produkter
(logga in för att koppla)
Gersemi skrev:
Så tvingar vi Kalle att förlägga alla hemliga uppdrag inom en radie av max 500 m från baslägret (don't drink and drive) och så skall det nog bli kreativer bilder och VR får jobba på högtryck ;-)

Nu tog du allt i Agnetha, MAX 5 meter från baslägret, du skall ju krypa hem också, det tänkte du inte på ;-)

//Mattias

haha det roligaste med er äratt ni verkligen är sugna på denna fototräff! Jagtyckerdet ska bli skitroligt :)

Dock måste jag göra er ledsna med att till alla uppdrag krävs bilar... Jag kommer dock inte dricka något förutom kanske en öl... Men vill ni käka kräftor under en gran o dricka vin så gör det! :) vi ska ha roligt, tänk också att fotograferignen går ganska fort egentligen även om man lägger ner mycket tid att tänka ut det perfekta motivet och kompositionen så har vi dock 24h att döda... Kommer bli mycket tid för att festa och knyta fotograferingskompisbanden :)

Halleluja VR, here I come....

m.bucht skrev:
Detta tycker jag verkar vara en kul idé, vi skiter i korven och sätter klorna i ett par goa kräftor under en gran istället!
Korkar upp vinet och sätter på "stabben" ;-)

//Mattias

Nu kommer jag äntligen få riktig nytta av VR.

Måste också passa på att ge en STOR eloge till dig Kalle som orkar dra ett sånt här arrangemang.'

Ser verkligen fram mot det här fotodygnet.

Hehe, ved kan vi fixa men kräftor i mängder blir svårare... För att inga missförstånd ska uppstå så är det väl bäst att erkänna att kräftorna var ett skämt... ;)
Å andra sidan är det ingen dum idé, man kanske skulle ta med sig lite "gott" att käka också. Dygnet kan ju faktiskt bli rätt långt som Kalle skrev. Jaja, kul ska det bli iaf!

Jag har förresten inte tillgång till något tält, så om jag kunde få krypa in hos någon annan så skulle det vara uppskattat. Sovsäck har jag, så det behöver jag inte dela =)

tänkte vi skulle göra en tält inventering när det börjar närma sig.. även bilinventering med villiga chaufförer...

Kalle_B skrev:
tänkte vi skulle göra en tält inventering när det börjar närma sig.. även bilinventering med villiga chaufförer...

Jättebra Kalle och vad jag också grunnat på är att vi kanske skall försöka i den mån det går att inte sätta upp för många tält, utan försöka dela. Hur det än är, det är ju i angränsning till en allmän badplats, även om vi kommit in i september, samt att utrymmet för att sätta upp tält inte är obegränsat.

Jao.. är det ingen som mår physiskt dåligt av att dela så kan det bli riktigt trevligt.. man kommer väl inte heller vistas så värst mycket i tälten heller.. blir väl mer att man sitter ute o sladdrar...

Faan, jag ångrar att jag inte snodde med mig ett militärtält... ledigt plats för 20 personer...

Kalle_B skrev:
Faan, jag ångrar att jag inte snodde med mig ett militärtält... ledigt plats för 20 personer...
När jag gick i scouterna fär väldigt länge sen så hade dom ett tält som rymmer sammanlagt 40 pers, 500kg :S, och tre runda för 20 pers. Kan höra med dom och se om vi kan låna ett 20 mannatält?

Dom runda har kamin också om det skulle bli kallt. ;)

Fabian Fogelberg skrev:
När jag gick i scouterna fär väldigt länge sen så hade dom ett tält som rymmer sammanlagt 40 pers, 500kg :S, och tre runda för 20 pers. Kan höra med dom och se om vi kan låna ett 20 mannatält?

Dom runda har kamin också om det skulle bli kallt. ;)

Låter som dom 12-mannatält vi hade i lumpen. Skulle vara kalas med ett sådant tält, för då kan vi sitta 'inne' och snacka och ha det gôtt oavsett hur vädret blir.

Gersemi skrev:
Det är 1-2/9 och vi kommer hålla till i Delsjöområdet med basläger runt badplatsen.

Gill, jag tror om du går tillbaka bara några av dom sista sidorna att du hittar en länk till en mer detaljerad fil som Kalle har på sin hemsida.

Oj vad skoj det låter...men den 1:a är en fredag va?

Den 2:a ska jag fota hundar åt en rasklubb...

Delsjöområdet är ju det ett område jag strövar omkring i åtminstonde minst en gång i veckan så jag kommer nog förbi å säger hej den 1:e :)

WaterMelonMan skrev:
Låter som dom 12-mannatält vi hade i lumpen. Skulle vara kalas med ett sådant tält, för då kan vi sitta 'inne' och snacka och ha det gôtt oavsett hur vädret blir.
Visade sig nog vara ett sånt.

Det verkar nu som om vi får låna(!) ett 15-mannatält på 20 kvm, runt. Helt perfekt! Jag tar med mig vårt 5-mannatält då vi antagligen inte får plats ca 15 pers med så mycket packning vi kommer ha...

Fabian Fogelberg skrev:
Visade sig nog vara ett sånt.

Det verkar nu som om vi får låna(!) ett 15-mannatält på 20 kvm, runt. Helt perfekt! Jag tar med mig vårt 5-mannatält då vi antagligen inte får plats ca 15 pers med så mycket packning vi kommer ha...

hallå.. kommer vi ha så mycket packning?.. är ju nästan inga tjejer med *s*

Nu så. :)

1. Kalle Bexelius - KLAR
2. Agnetha Lundberg - KLAR
3. Jörgen Stjernström - KLAR
4. Janne Bernhardsson - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
7. Perter Stjernström - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
9. Mattias Thorstensson - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
11. Niklas Eriksson - KLAR
12. Fabian Fogelberg - KLAR
13. Jens Molander ?
14. Hampus Lundgren ?
15. Lasse Lundgren ?
16. Janne Myhre ?
17. Johanna Almgren ?
18. Annette Wendel ?
19. Theresia Höglund ?
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Wow, det har verkligen hänt grejer sen sist jag kollade till er här på forumet. Jag anmäler mig prel. för det verkar bli ett skönt avslut på sommaren. När är sista dag för att anmäla sig definitivt?

Jag har inte orkat läsa alla sidor, men har vi sagt nåt om bärbar dator? Hur blir det med tältplats och så?

--------------------------------------
OBS! Kopiera alltid med texten nedan

Alla Ni som är 100% säkra att ni kommer, skriv KLAR efter ert namn! så kan vi se antalet som är klara och hur många som är intresserade så att vi vet vilka vi ska tjöta på och ev muta!

1. Kalle Bexelius - KLAR
2. Agnetha Lundberg - KLAR
3. Jörgen Stjernström - KLAR
4. Janne Bernhardsson - KLAR
5. Mattias Bucht - KLAR
6. Johan Weinö - KLAR
7. Perter Stjernström - KLAR
8. Håkan Schött - KLAR
9. Mattias Thorstensson - KLAR
10. Rikard Weiler - KLAR
11. Niklas Eriksson - KLAR
12. Fabian Fogelberg - KLAR