Annons

Vad kunde jag ha gjort bättre

Produkter
(logga in för att koppla)

Harry31

Aktiv medlem
Vet inte var jag lägga denna tråd,så flytta tråden om den passar någonannastans
på dessa bilder
en teori jag har själv är jag skule ha varit på ljusare ställen,för just sports inställning står,det bäst på ljusa ställen eller om jag har darrat med kamran hålla kamran still, men jag tycker inte,att jag darrat med eller räcker inte min nu varande kamra till för rörligbilder :roll: :? Jag har märkt,just på såna bilder som är kanon bra rörligbild,så är det något som inte är bra :? kamran,så vad kan jag ha gjort bättre,för dessa bilder kunde ha blivit kanon,jätte bra bilder i mina ögon
Bild nr 1
130224.jpg


bild nr 2
131249.jpg

bild 3
132003.jpg

bild 4
132232.jpg
 
Om jag utgår ifrån att det är skarpare hund du vill ha ser jag främst två alternativ. Antingen blixt eller kortare slutartid. Det senare åstadkommer du med större bländare eller högre ISO-tal. I en mörk skog troligen en kombination.
 
(Om du fyller på din profil med vilken kamerautrustning du använder, så kan vi lättare hjälpa till."skriver sen här" har det stått sedan i somras...)

Hunden rör sig kvickt och det gäller att ha slutartid därefter! Vad har du använt för tider för blixtbilderna?

Per.
 
jag har kamra panasonic LM5(osäker på bokstäverna)Lumixom det är rätt så är slut tiden1/8(osäker om jag tittar på rätt ställe i kamran) och använde inställning sports som ska vara för rörliga bilder,hade troligvis blixten på
 
Harry31 skrev:
jag har kamra panasonic LM5(osäker på bokstäverna)Lumixom det är rätt så är slut tiden1/8(osäker om jag tittar på rätt ställe i kamran) och använde inställning sports som ska vara för rörliga bilder,hade troligvis blixten på

OK, men du behöver inte komma ihåg, det står i bildfilens så kallade EXIF-information vad du hade för inställningar. Den går att ta reda på på flera sätt, t.ex. genom att öppna bilden i bildbearbetningsprogram och titta på "Egenskaper" ("Properties").

Tiden 1/8s är alldeles för långsam för hund i fart, men blixten borde frysa rörelsen åt dig.

Det finns säkert någon som är insatt i hur din kamera fungerar.

Per.

PS. Det är nog en Panasonic Lumix DMC-LZ5 du har. DS
 
Senast ändrad:
Jag använde blixt
exponeringtid 0.033s(1/30)
bländare f/2.8
exponeringsläge matris
Nu ska vi bara se till vilken bild jag använde detta till
men jag använde sportinställningen till alla bilder
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.