Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad krävs för att (inte) starta en firma?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zlayphir

Medlem
Hallå allesammans!

Idag driver jag en websida som jag hade tänkt att omstrukturera så att jag istället för att ha ett litet minicommunity, kunna visa upp och kanske sälja bilder.

Jag har inte planer på att kunna försörja mig på detta eller se det som en extrainkomst, utan mer som en kul grej och får man in lite pengar på det så får man väl se det som en bonus. :)

Jag hade tänkt att den som vill kan köpa bilden digitalt (med och utan royalty), samt få bilden på papper (jag skickar bilden till ett "tryckeri" som skickar bilden direkt hem till kund, ej inramat).

Så då kommer första frågan som poppade upp i mitt huvud...
Vad krävs för att jag ska behöva starta en firma för ändamålet?
- Är det en viss årsinkomst?
- eller måste jag ha en firma för att kunna tillhandahålla denna typen av tjänst?

Anledningarna till att jag behöver veta är dels att jag helt enkelt vill ha det som en kul grej, dels det att jag vill slippa starta firma (med allt vad det innebär).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar