Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad hette programmet för att döpa bildfiler med?

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
För minst ett halvår sedan läste jag en diskussion om ett program med vilket man kunde "massomdöpa" filer med. Man kunde tex lägga datum o tid för fotograferingen i filnamnet. Men vad hette programmet?

Tack,
Mathias

What's the name of the renamer program

I am using a program called:

A Better Finder Rename"

It's quite comprehensive. I sm on Mac OS 10.3.4 - don't know if it excist for the PC

Cheers,

Christer

Jag skulle även behöva plocka information från filsystemet när jag döper filerna. Jag måste kunna lägga till datum och tid från "Senast ändrad" i filnamnet. Kan dessa program det?
OBS. Jag använder WindowsXP

ACDsee klarar av att döpa om bilderna med hjälp av EXIF informationen på bilden. Ex. datum och klockslag som filnamn. Finns även en hel del andra sätt man kan döpa om sina bildfiler. Funktionen heter Batch Rename i programmet.
Vet ej om demo versionen klarar av detta men om man betalar för programmet så funkar det.

http://www.acdsystems.com/English/index.htm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar