arne strömberg
Aktiv medlem
Hej! Jag uppgraderade till El Capitan för en tid sedan. Jag använder PS CS6 och ACDSee mac pro, dessa program fortsätter att fungera som tidigare utan problem. För att föra över bilderna från kameran använde jag tidigare EOS Utility, och kunde destinera bilderna till den mapp jag gjort själv som jag kallade "aktuellt", och allt låg i prydliga datummappar. EOS Utility slutade dock fungera efter uppgraderingen, så nu är jag hänvisad till programmet "Bilder". Överföringen går väl ok smidigt men bildmapparna hamnar i "Bilder Bibliotek" och det blir några klick via "masters"-mappen innan man hittar bilderna. När jag hittat mappen (via ACDSee) brukar jag nu flytta hela datum-bildmappen till "aktuellt"-mappen varifrån jag efterhand jobbar med bilderna och lägger dem i kategori- och årsmappar.
Min viktigaste (och kanske dumma) fråga gäller: är det någon fara med att hantera bildfilerna på detta sätt? Tyckte jag såg i någon annan tråd någon som varnade för att gå in och pilla i bilderprogrammet.
Jag kan leva med det sätt jag nu har, men det hade ju varit smidigare om bilderna direkt hamnade synliga i den mapp jag själv önskar...
Arne
Min viktigaste (och kanske dumma) fråga gäller: är det någon fara med att hantera bildfilerna på detta sätt? Tyckte jag såg i någon annan tråd någon som varnade för att gå in och pilla i bilderprogrammet.
Jag kan leva med det sätt jag nu har, men det hade ju varit smidigare om bilderna direkt hamnade synliga i den mapp jag själv önskar...
Arne