Alagazam
Avslutat medlemskap
Om jag byter ut mina terminalglasögon mot läsglasögon och lutar mig fram så kan jag också "gissa" mig till att 3 av bilderna föreställer fiskar, men jag kan inte bedöma om det är akvariebilder eller undervattensbilder och akvariebilder är jag ointresserad av.
Dessutom så är det 2 bilder på raden ovanför som jag inte ens kan gissa mig till vad dom föreställer.
Nu kan det vara så, att min ålder spelar in. Med ökande ålder så krävs det mer ljus och ofta starkare glasögon.
Jag tycker att tumnaglar skall en hjälp för betraktaren, oavsett ålder. För mig är dom här tumnaglarna ingen hjälp.
Nja, det är nog inte åldern. Jag är inte purung jag heller.
Jag missförstod dina synpunkter eftersom jag trodde du menade att bilderna var mörka och svårtydda. Att du menade tumnaglarna missade jag. Sorry för det.
Men är det inte så att tumnaglar är just tumnaglar? Deras funktion är inte att visa bilden utan snarare visa att den finns. Det är svårt att göra en vybild över Stockholm rättvisa i en tumnagel. Abstrakta bilder blir ännu svårare, och dit tillhör nog akvariebilderna. Tumnaglarna på djur och landskap funkar, tycker jag. Akvariebilder är lite svårare eftersom de kan bli just abstrakta.