Annons

Vad fick du för fotoprylar i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fredrikpersson skrev:
Satt själv på senaste LP-auktionen och var nästan sugen på att bjuda på en av de här väldigt snygga Nikon-kamerorna. Att den är japansk gör väl inget. Till slut blev det en M6.a på auktionen istället. Finns ingen bättre kamera! Och vilken bra julklapp (i förskott) till mig själv.

Det finns nya Nikon S3 kit hos tyska handlare för 2550 euro, men min kamerasamling är redan för stor så jag hoppar över den även om det är frestande.

God fortsättning till er alla!

/F
Bra köp !
 
-Ale skrev:
Bra köp !


Tack! Jag känner mig nöjd med köpet. Min tanke var att även köpa objektiv på auktionen men de blev ganska dyra. Vissa av objektiven (t.ex en Summilux 35 fr. 60-talet) får man betala samlarpremium på. Inte så intressant om man är ute efter ett bruksobjektiv. Objektiven utan samlarstatus gick tyvärr även de ganska dyrt. Långt mer än vad man kan hitta dem för på Blocket. Blev till slut en Summicron 50:a hos Schönherrs. Var läne i valet och kvaletr om jag skulle köpa en ljusstarkare (F 1.4) Summilux istället men efter att ha trängt ned i djuplodande jämförelser (det finns MYCKET om detta fantastiska :) ämne på internet)mellan summilux och summicron blev det till slut det "the Cron" som valet föll på. Hoppas att snart kunna lägga till lite nya Leica bilder till min fotosida som har varit stillastående för länge.

/F

Edit: Detta blev ju lite off-topic inser jag...
 
Fredrikpersson skrev:
Tack! Jag känner mig nöjd med köpet. Min tanke var att även köpa objektiv på auktionen men de blev ganska dyra. Vissa av objektiven (t.ex en Summilux 35 fr. 60-talet) får man betala samlarpremium på. Inte så intressant om man är ute efter ett bruksobjektiv. Objektiven utan samlarstatus gick tyvärr även de ganska dyrt. Långt mer än vad man kan hitta dem för på Blocket. Blev till slut en Summicron 50:a hos Schönherrs. Var läne i valet och kvaletr om jag skulle köpa en ljusstarkare (F 1.4) Summilux istället men efter att ha trängt ned i djuplodande jämförelser (det finns MYCKET om detta fantastiska :) ämne på internet)mellan summilux och summicron blev det till slut det "the Cron" som valet föll på. Hoppas att snart kunna lägga till lite nya Leica bilder till min fotosida som har varit stillastående för länge.

/F

Edit: Detta blev ju lite off-topic inser jag...

Summicron 50'an är en riktigt fin glugg , en a vde skarpare likt de andra summicrongluggarn .
Själv kör jag mest med 35'an för det blir rätt frame i sökaren , om man har bråttom hehe..
 
En omnibouncer till blixten...
...och så köpte jag en 42" plasma...så nu kommer familjen få se bildspel tills dom kr*ks...
God fortsättning!
 
Graal skrev:
God Jul på er alla därute! Skulle vara roligt att höra vad ni fick för fotoprylar i julklapp.

Nada...Nothing...Inte ett skit...:(

Varit snäll ett helt år till ingen som helst nytta!!

Säger bara en sak; Tomten, du ligger INTE högt upp på min kompislista nu...beware of me!
 
Jag har inte firat jul ännu, pga jobb. Men jag hoppas på en Annie Leibovitz-bok. Jag gav mig själv en Gossen Lunasix F i alla fall. Tror den kommer imorgon.
 
Ett Manfrotto 055PROB stativ med 488RC2 huvud fick plats i min tomtes säck - men jag fick lägga dit det själv.

//Stefan
 
En Canon Selphy CP-710 + 108 pack med papper o färgband. Perfekt skrivare när man behöver skriva ut enstaka bilder för att ge bort.
Joo, och en Speedlite EX430.
 
Tomten var riktigt snäll i år...

1 st Tamrac Expedition 7 rygga
1 st batterigrepp till 20D plus extrabatteri
1 st motljusskydd till mitt macro

Nu efteråt förstår jag varför tomten var så motsträvig att titta på ryggor precis innan jul.

Sen blev det lite nytt på mellandags rean också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.