Annons

Vad fick du för fotoprylar i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tomten är död! Så och spargrisen.

Jag fick ta saken i egna händer då tomten körde vilse på vägen till mig - det måste väl vara det det berodde på? :)

I ett tillfälligt anfall av sinnesförvirring och habegär köpte jag en 16-35/2.8 och en 85/1.2 från Amerikat, dom dök upp här i går förmiddag. Man oh man vilken glasbit 85an är...

När jag hunnit testa objektiven så kommer förmodligen mina 17-40/4 och 85/1.8 att dyka upp bland radannonserna, tillsammans med lite annat som får hjälpa till att finansiera galenskaperna.
 
Jag fick en lysrörssladdlampa, att kopplas in i bilens 12-voltsuttag. Bra att ha när man är ute på fotoutflykter och bilen behöver fixas akut och ljuset, ...ljuset,.. LJUSET är obefintligt.
 
Re: Tomten är död! Så och spargrisen.

Anders Östberg skrev:

I ett tillfälligt anfall av sinnesförvirring och habegär köpte jag en 16-35/2.8 och en 85/1.2 från Amerikat, dom dök upp här i går förmiddag. Man oh man vilken glasbit 85an är...

När jag hunnit testa objektiven så kommer förmodligen mina 17-40/4 och 85/1.8 att dyka upp bland radannonserna, tillsammans med lite annat som får hjälpa till att finansiera galenskaperna.
Anders, var köpte du 85:an och vad fick du ge inkl frakt och moms?
/Mikael
 
Min fru gav mig valfri pren. på en måndadstidning.

Lutar åt Digital Camera/World.

Ska fundera lite till på vilken det blir ; -) Lika roligt det....
 
Re: Re: Tomten är död! Så och spargrisen.

mikaelleijon.se skrev:
Anders, var köpte du 85:an och vad fick du ge inkl frakt och moms?
/Mikael

Jag köpte från B&H (http://www.bhphotovideo.com).

Priset inklusive frakt, tull och moms: 15.513:-. Scandinavian Photo tar 17.995 + frakt. Det finns säkert bättre priser att hitta men jag tycker att B&H är pålitliga och det funkar alltid bra.

Förutom att priserna är lägre så finns för det mesta allt i lager (allt lite dyrare är som regel restat i Sverige, för att inte säga hela Europa) och det levereras direkt till dörren på ett par dagar.
 
Jag fick inget, som vanligt. Är väl elak av födsel och ohejdad vana. Därför tänker jag köpa mig ett nytt stativ och kulled i morgon.

God fortsättning på det nya Året.
 
Jag gav mig själv ett D70S-kit i julklapp men pga långa leveranstider fick jag den inte förrän i torsdags.
 
Min tomtepappa http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=41836 var snäll och tömde säcken på sådant han inte hade använt så mycket det senaste året. Det blev en hel hög med roliga prylar.

Nikkor AF-S DX 18-70mm 1:3.5-4.5G IF ED
Nikkor AF 70-300mm 1:4-5.6G
Nikon 35-70mm f/2.8 AF Zoom-Nikkor
Blixt Nikon SB-600
Försättslinser Nikon 6T och Nikon 5T
Ett polfilter
En fotoryggsäck
Ett pc-card med CF läsare

Ett superpaket som tyvärr är helt oanvändbart innan min tomte skickar mig nästa paket med ett D70 hus. Huset släpper han först när han fått den D200 som han beställde 1/11 förra året. När D200:an kommer får både jag och min tomte en extra julafton.

Tomten fick ett paket tillbaka en sliten Leica R4 med en 35:a och en 50:a som jag "lånat" i 15 år.

God fortsättning!

/Jocke
 
Bara för att jag var duktig och jobbade hela julhelgen så fick jag en Bell&Howell Dial 35 av mig själv. Bästa på länge!

Bra musik: Avishai Cohens och Tom Waits senaste alster, och Goreckis 3:e symfoni = inspiration!
 
Inga fotoprylar i julklapp tyvärr, men den bästa var ända att mitt lilla barnbarn som blev 6 månader på julafton var hos oss. Och även att gammelfarmor till honom som blir 91 år den 8 januari var med oss också. Bättre klapp kan man nog inte få tycker jag.

Siw
 
Och sen är ju jultomten faktskt död!
Nä,vill man ha fotoprylar så blir det till att sälja av sina musikprylar som drar till sig damm i källarn.Ack ve Ack ve

Jo Tom Waits är bra likaså Västerbrokören.
 
Årets tomte kom kånkande på en stor låda innehållande en Pentax 645n med tillhörande vidvinkel fa45/2.8, samt en stor hejarns ttl-blixt. Extragodis var en väska, lite sladdar och jox till blixten samt lite kanadensiska växelpengar som låg kvar i ett av väskans sidofack.

-- MW
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.