Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad fick du för fotoprylar i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Walle skrev:
Av Per Olof Sännås? Fick i alla fall för mig att han har gjort en sån bok, rätta mig om jag har fel.
njaa om det var mig du mena :)
"Faces of skateboarding" Av Daniel Månsson.. och åter igen en grym bok även för dom som inte åker bräda. Man kopplar doc rätt mkt om man har sett filmen Lords of Dogtown eftersom det är ungefär det boken handlar om.
 
Re: Re: Vad fick du för fotoprylar i julklapp?

snaxalig skrev:
Jag fick en trådutlösare Canon RS-60E3 till min 350D, tror även att den funkar till min gamla analoga 300V - men det har jag inte testat än...
Passar till EOS 30Vdate/33V, 30/33,50,500N,500,5000,IX,IX7,300X,300V,3000N,3000,300D,350D
Står på länken du skrev. ;)

Jag önskade mig en sån där också, men jag hade väl inte vart tillräckligt snäll. :) Fast jag vill ha en trådlös som man kan ställa in med timer. Man orkar ju inte sitta med tidtagarur och hålla ner en knapp i en timma. :)
 
Man behöver inte hålla knappen nere, man låser den i nertryckt läge, startar tidtagruret, går och dricker kaffe ;-)
 
Tomten kom med en liten fotoväska, en Crumpler Blunderbus. Dock utan fotoinsats. Håller på att som bäst jaga rätt på en sådan, men de verkar vara lite svåra att få tag på. Nån som har tips på var man kan hitta en sån?
 
Senast ändrad:
En ny riktigt fin blå cyckel, radiomejslar (stort paket) och ett Xbox för dom där dagarna utan fotoinspiration :p

jag köpte iofs en nikon 801 och en nikon af 85 1.8 till mig själv :O)
 
madsen1 skrev:
En ny riktigt fin blå cyckel, radiomejslar (stort paket) och ett Xbox för dom där dagarna utan fotoinspiration :p

Har blivit mycket Xbox för mig i jul - samtidigt som jag vaggat bebis. :)

Och idag fick jag min försenade julklapp, en Tamrac Expedition 7 fotorygga.
 
Pratade med Tomten i god tid och han gav mig lov att beställa ett Canon EF 400mm f/5.6L USM och en Canon 1.4x (L) Teleconverter EF eftersom jag varit sååå snäll hela året. Prylarna kom strax före jul och Tomten som den snälla och fotointresserade gubbe han är gav mig lov att öppna de hårda paketen samma sekund de kom.

Dessutom fick jag ett par fina bilder.

/Torleif
 
Julklapp

Jag köpte mig själv igår en försenad julklapp, det blev ett Tamron SP AF28-75mm F/2,8 XR DI. Av vår son och hans flickvän fick vi en DVD spelare som tar alla format så nu kan man njuta av bilderna på den också Toppen.

Siw
 
Jag fick en gammal Minolta med flera objektiv och tillhörande hård väska. eftersom tomten inte var riktigt snäll ( eller var jag som inte var snäll) så fick jag själv beställa ett nytt objektiv till Canonen ett Sigma 24-70 macro, det kommer efter helgerna.
Sven-Åke
 
Jag fick en 50/1,4 dan innan julafton (den har jag väntat länge på) och en 135/2L idag :) Jag fick i och för sig betala båda själv, men det var kul ändå!
 
Min fru kom med förslaget att köpa en kompakt digitalkamera, det skulle bli vår julklapp tillsammans.
Ni vet barnbarn och sådant......Varför inte tänkte jag.
Jag har läst massor av tester hit och dit.
Det blev en Canon 750. Blixtbilder är ingen höjdare med röda ögon och platta porträtt. Jag är ändå imponerad på bildkvaliten. Skärpan är förbluffande bra. Vinterbilder blir också bra exponerade och då kör jag änå med auto vitbalans.
Det blev en mycket bra julklapp för oss.
 
Jag fick massor med paket att öppna - vi fick nämligen våra flyttgrejor från usa precis före jul och alla fotoprylarna hade kommit med och var hela.

Sen fick jag en videokamera som är digital men ändå kompatibel med alla mina gamla video-8 band så nu ska jag kunna börja redigera och "pynta till" inspelningarna och bränna DVD av dem.

Om det inte var så att nätaggregatet på datorn gått upp i rök (bokstavligen) :-(
 
Jag fick det jag ville ha (inget inom foto) men köpte mig sen en Nikon D50 och en Canon A610.
Var mening att det skulle bli en A95 först men då de var slut fick det bli den nyare och efter att ha läst på lite mer så ångrar jag mig inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.