Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad fick du för fotoprylar i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Boken Sverige - ljus och landskap fanns i tomtens säck till mig.

Har även beställt ett Canon TS-24/3.5 till mig själv men det får jag inte förrän kanske i februari eftersom det inte fanns i lager och leveranserna till Svenska Canon verkar vara slumpmässiga.

Ett extra Nikon batteri till min D70 och Manfrotto enbent stativ och det låg en Mars choklad bit i kartongen levererad av Cyberfoto. Min tjej hade inte lagt dit den det fans när den kom med posten.
God jul Örian

Senast ändrad:
Fick och fick.

Jag gav mig själv en Eos 5D och en 580 EX.

Frugan fick en röd crumpler och löfte om en ny kamera till födelsedagen i maj. Då har väl efterträdaren till 20D kommit. Hon fick också en trådlös Siemens som jag kunde ta på firman... :)

-Ale skrev:
Vackert , men JAPANSKT ???

Ja Ale, litet känsligt er'e! ;)

Men, det här är Nikons Mytos-kamera no.1....

Och man tar faktiskt jättebra Gatufotobilder med den!! :) :)

Har tittat på en SP på LP-Auktioner,
15-20.000...begagnad!!

Tycker då c:a 50.000 är ett bättre pris för en nytillverkad! :)
/B

Ps.
Men Ale,
detta stannar mellan dig och mig!!
Officiellt här på FS så er'e Leica och M6 som gäller!

Min sambo gav mig en privatkurs med Magnus Lundgren, en av nordens bästa UV-fotografer. Han vann pris för bästa UV-foto 2003.
Det var ingen direkt "fotopryl" men jag blev glad endå.

En bok för alla Springsteen-fantaster. "Local Heroes, Asbury Park, N J." Av Anders Mårtensson (Text) och Jörgen Johansson (foto). Eftersom kan inte kan mycket om The Boss, fattar jag inte mycket av det jag läser. Men bilderna är mycket fina. Jag blir nyfiken på hur Jörgen jobbat, de är konstnärligt intressanta.

Fick boken av min fru som jobbar tillsammans med fotografen Jörgen Johansson på Norra Skånes redaktion i Hässleholm. Jörgen är mera känd för sitt foto av Helen-mördaren, vald till årets bild.

Benganbus skrev:

15-20.000...begagnad!!

/B

Ps.
Men Ale,

Ja , och det viktiga är bilderna .
Fast vacker var den , och vilket skick sen...
Men vad är det för bajonett ?
vanliga nikkor mf-systemet ?
mvh Ale

Vi gav bara barnen julklappar i år och det var helt suveränt.

Jag har ett antal dia-lådor (ni vet sådan där med två magasin per låda) som jag inte använder. Om någon vill ha en extra julklapp går det bra att ta vägen förbi här i Göteborg. Tror det rör sig om 7-8 lådor. (Jag orkar inte skicka.)

//Johnnie

Benganbus skrev:

15-20.000...begagnad!!

/B

Ps.
Men Ale,

Satt själv på senaste LP-auktionen och var nästan sugen på att bjuda på en av de här väldigt snygga Nikon-kamerorna. Att den är japansk gör väl inget. Till slut blev det en M6.a på auktionen istället. Finns ingen bättre kamera! Och vilken bra julklapp (i förskott) till mig själv.

Det finns nya Nikon S3 kit hos tyska handlare för 2550 euro, men min kamerasamling är redan för stor så jag hoppar över den även om det är frestande.

God fortsättning till er alla!

/F

-Ale skrev:
Ja , och det viktiga är bilderna .
Fast vacker var den , och vilket skick sen...
Men vad är det för bajonett ?
vanliga nikkor mf-systemet ?
mvh Ale

Jäpp,
"vanliga" Nikon mätsökarfattningen...
Här sitter gluggen på den utvändiga fattningen.
1,8/3,5 cm, vilken glugg!!!
/B

Ps.
Å när dom slutade med Nikon SP, så började det gå utför för Nikon! ;)
Se'n kom ju "tusenbröderna!, SLR i alla former! ;)

Fredrikpersson skrev:
Satt själv på senaste LP-auktionen och var nästan sugen på att bjuda på en av de här väldigt snygga Nikon-kamerorna. Att den är japansk gör väl inget. Till slut blev det en M6.a på auktionen istället. Finns ingen bättre kamera! Och vilken bra julklapp (i förskott) till mig själv.

Det finns nya Nikon S3 kit hos tyska handlare för 2550 euro, men min kamerasamling är redan för stor så jag hoppar över den även om det är frestande.

God fortsättning till er alla!

/F

Tack detsamma! :)

Å en M6 är inget nedköp! Det är en Aficionados-kamera!
Å så tar den "skarpa kort"! ;)

Vad gäller Nikon S3, så verkar den inte riktigt vara lika välgjord, (kopierad) som SP....
Underligt är det,
Nikon har slarvat....!
Kromen tex, e litet tunn..!?
Men visst är Nikon S3 en "Gatufotokamera" det också! :)
/B

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar