Eeros
Aktiv medlem
-Ale skrev:
Vackert , men JAPANSKT ???
Hehe , fina grejor iaf.
Iaf? Vad är det för fel med japanskt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
-Ale skrev:
Vackert , men JAPANSKT ???
Hehe , fina grejor iaf.
FILM) (jahlsin skrev:
inte ett skit..
Eeros skrev:
Iaf? Vad är det för fel med japanskt?
Bra köp !Fredrikpersson skrev:
Satt själv på senaste LP-auktionen och var nästan sugen på att bjuda på en av de här väldigt snygga Nikon-kamerorna. Att den är japansk gör väl inget. Till slut blev det en M6.a på auktionen istället. Finns ingen bättre kamera! Och vilken bra julklapp (i förskott) till mig själv.
Det finns nya Nikon S3 kit hos tyska handlare för 2550 euro, men min kamerasamling är redan för stor så jag hoppar över den även om det är frestande.
God fortsättning till er alla!
/F
-Ale skrev:
Bra köp !
Fredrikpersson skrev:
Tack! Jag känner mig nöjd med köpet. Min tanke var att även köpa objektiv på auktionen men de blev ganska dyra. Vissa av objektiven (t.ex en Summilux 35 fr. 60-talet) får man betala samlarpremium på. Inte så intressant om man är ute efter ett bruksobjektiv. Objektiven utan samlarstatus gick tyvärr även de ganska dyrt. Långt mer än vad man kan hitta dem för på Blocket. Blev till slut en Summicron 50:a hos Schönherrs. Var läne i valet och kvaletr om jag skulle köpa en ljusstarkare (F 1.4) Summilux istället men efter att ha trängt ned i djuplodande jämförelser (det finns MYCKET om detta fantastiska ämne på internet)mellan summilux och summicron blev det till slut det "the Cron" som valet föll på. Hoppas att snart kunna lägga till lite nya Leica bilder till min fotosida som har varit stillastående för länge.
/F
Edit: Detta blev ju lite off-topic inser jag...
Graal skrev:
God Jul på er alla därute! Skulle vara roligt att höra vad ni fick för fotoprylar i julklapp.
-Ale skrev:
Ingenting egentligen , ett internt skämt för det mesta.
Mvh Ale