Annons

Vad för fel på bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den är grå, den är tråkig, den har inte detdär lilla extra som gör att folk kommenterar.
Generellt sett så måste en bild vara antingen väldigt bra eller väldigt dålig för att folk ska ge dig en drös kommentarer.

/Henri
 
Nu har du i alla fall en kommentar. Tror att du drabbats av samma fenomen som många andra, många som tittar men få som kommenterar. Trist utveckling, hoppas det vänder snart. Har själv drabbats av samma sak, visst är det trist.

/Arne
 
Ja, nu är det väl ett slags kodex här att man inte skall "ragga röster" i forum. Men OK. Jag hade nog presenterat bilden så här om det varit min.
 

Bilagor

  • kalmar.jpg
    kalmar.jpg
    40.6 KB · Visningar: 384
Henri, visst är den grå. Men tråkig? Håller nog inte med dig om det. Tycker att den speglar den miljö som fotografen befann sig i vid tillfället. Och det ser ut att vara "gråtråkigt", det kanske var så du menade.
 
Hmmmm

Ulf, hur har du lyckats ladda hem den bilden???

Anders har inte lagt upp den här i tråden, och poolerna skall det ju vara spärrat för kopiering...

???
 
Ja gråtråkig men tråkig bild också tycker jag. Kontrastlösa bilder är inte min grej riktigt, och dessutom när det inte riktigt fanns någonting intressant i bilden. Jag snappade inte upp något budskap och kompositionen var inte intressant.

Uffes version här ovan var direkt mer intressant.

Nåväl, det är mina 5 öre iaf.
Och ja, man ska inte ragga röster på forumet.

/Henri
 
Ulf Sjögren.

Jag raggar inte röster, jag undrade vad som var fel med bilden.

Tack annars för ditt förslag, det ser bättre ut med mer svärta.

Mvh Anders.
 
Re: Hmmmm

Arne S skrev:
Ulf, hur har du lyckats ladda hem den bilden???

Anders har inte lagt upp den här i tråden, och poolerna skall det ju vara spärrat för kopiering...

???

Enkelt, Print screen och sedan klista in i valfritt bildbehandllíngsprogram. Alternativt rota i cachen, sätten är många det är bara att välja.
 
Tack för båda svaren Henri.
Självklart får du "placera dina 5 öre" hur du vill. Jag blev bara intresserad av att veta mer hur du tänkte då jag inte har samma uppfattning. Och det är ju tur att inte alla tänker lika...
 
Re: Hmmmm

Arne S skrev:
Ulf, hur har du lyckats ladda hem den bilden???

Anders har inte lagt upp den här i tråden, och poolerna skall det ju vara spärrat för kopiering...

???

Det finns inga spärrar, för att titta på en bild så laddar du alltid hem den till datorn. Antingen tar du den ur ditt temp-bibliotek från webbläsaren eller så tar du en skärm-dump eller så högerklickar man och sparar på valfri plats....

Det man kan "spärra" är att hindra dig att högerklicka på bilden, men det är ingen spärr i egentlig mening utan bara ett sätt att göra det hela obekvämt. Men inte heller detta har man gjort i poolen för det gick utmärkt att högerklicka och välja "spara som". Men det har som sagt ingen betydelse, bilden kan man enkelt ladda hem iaf.

Edit: oj vad seg jag var... ovanligt
 
För 5 minuter sedan trodde jag att jag hade vissa elementära kunskaper om datorer...

*Sitter nu och filar på en anmälan till en ABF-kurs*
 
Skrev min förklaring under din bild. Tycker förresten att Ulfs förbättring på bilden blev sämre med utfrätt högdager. Inte så snyggt.
 
angående spärrandet av högerklick. i senare versioner av explorer funkar det ju så att man bara håller musen still över bilden lite så kommer det upp en meny där man kan trycka på disketten och välja spara.
 
Den funktionen är lätt att stänga av, antingen genom att göra bilden till länk eller att skriva in en meta-tagg. Men som sagt sätten är många att ladda hem en bild.

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
 
Om man är aktiv i forumen så verkar det ge resultat... Jag är supernybörjare och har ändå fått en hel del kommentarer på mina fjuttiga 4 bilder. :) Iofs så kör jag med lite trix och ställer frågor i bildtexten... :)
 
Arne S skrev:
För 5 minuter sedan trodde jag att jag hade vissa elementära kunskaper om datorer...

*Sitter nu och filar på en anmälan till en ABF-kurs*
Jag lovar att jag inte skall tävla med din bild någonstans eller sälja den för snöd vinnings skull.....
Urfrätta högdagrar skrev någon...tja, det ger mer spänst åt en bild om hela gråskalan är med om det är möjligt.
Och det var möjligt i din bild, det vitaste är snösträngen i rännstenen (???) framför husraden.
Om man tycker det är urfrätt högdager är det ens ensak men snö är vit. Och urfrätt. Utom i Stockholm där den alltid är grå....;-))-
I en gammal stadsbebygelse med liten/ingen trafik är den vit.
Hur jag hämtade din bild? Ja, jag gjorde det på enklast möjliga sätt, det finns beskrivet i tråden av någon annan, vilken metod det är får du lista ut......
Us
 
Vet inte om jag missuppfattar dig, men det är inte jag som är trådskaparen, alltså är det inte min bild.

Och har du tänkt att vinna pengar eller ära känner jag mig ganska trygg i att du inte skall kopiera mina bilder... ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.