Annons

Vad för fel på bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min ursprungliga fråga i forumet var följande.

Trodde att jag tagit en rätt så hyfsad bild i alla fall vad det gäller kompositionen, men den gav inte en enda kommentar. Undrar om det är någon som kan hjälpa mig med vad som är fel med bilden, kanske var den helt enkelt bara tråkig, hittar ej svaret själv.

http://www.fotosidan.se/gallery/vie...p&ID=326765
 
Det kanske inte finns ett direkt svar. Det verkar som om många bilder går rakt igenom utan att få kommentarer. Kanske måste man ta bilder som ser bra ut i miniatyr så folk väljer att klicka på den när de ser alla "tumnaglar"
Det kanske hänger på när du lägger upp den. Vad vet jag?
 
Vet inte om det är rätt forum att bildbehandla men jag provar, man lär sig ju förhoppningsvis även något på att göra fel ;)

Jag tycker bilden känns avlång och att det fattas något i övre vänstra hörnet samt bildavslutningen i nedre vänstra... Kan inte säga att min version blev något bättre men jag klippte till den så som jag personligen hade gjort...

Rätt eller fel bra eller dåligt vetetusan men åtminstone ett kreativt försök att ge min känsla...

/Kristian
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    47.6 KB · Visningar: 96
Ett vanligt, dock tråkigt, fenomen. Jag tycker personligen att jag kommenterar ganska skapligt, men ändå så lägger jag bara kommentarer på bråkdelen av alla jag tittar på.
För att man skall få en kommentar så krävs det ju en hel del. Först så skall tittaren se tumnageln och klicka på den. Om man klickar på den så ska man antingen tycka att den är bra, eller ge konstruktiv kritik. Detta gör man bara om man fastnar riktigt för bilden.

Det är sällan jag ser en riktigt dålig bild här på sidan, vilket då resulterar i att jag endast kommenterar få utvalda som jag riktigt fastnar för.

Man får helt enkelt se det som så, att om man får mycket konstruktiv kritik så har man inte lyckats så bra. Får man mycket beröm så har man tagit en kanonbild. Får man inga kommentarer alls så har man tagit en medelmåttig bild, som varken är tillräckligt bra eller dålig för att den ska få kommentarer.
 
bullen_ skrev:

Man får helt enkelt se det som så, att om man får mycket konstruktiv kritik så har man inte lyckats så bra. Får man mycket beröm så har man tagit en kanonbild. Får man inga kommentarer alls så har man tagit en medelmåttig bild, som varken är tillräckligt bra eller dålig för att den ska få kommentarer.

Bra sagt!! Hårt men sant... samma gäller för mig.
 
bullen_ skrev:
Ett vanligt, dock tråkigt, fenomen. Jag tycker personligen att jag kommenterar ganska skapligt, men ändå så lägger jag bara kommentarer på bråkdelen av alla jag tittar på.
För att man skall få en kommentar så krävs det ju en hel del. Först så skall tittaren se tumnageln och klicka på den. Om man klickar på den så ska man antingen tycka att den är bra, eller ge konstruktiv kritik. Detta gör man bara om man fastnar riktigt för bilden.

Det är sällan jag ser en riktigt dålig bild här på sidan, vilket då resulterar i att jag endast kommenterar få utvalda som jag riktigt fastnar för.

Man får helt enkelt se det som så, att om man får mycket konstruktiv kritik så har man inte lyckats så bra. Får man mycket beröm så har man tagit en kanonbild. Får man inga kommentarer alls så har man tagit en medelmåttig bild, som varken är tillräckligt bra eller dålig för att den ska få kommentarer.

Håller med... Fotosidan är inte lättkommenterad och det går att göra det enklare men hur vetetusan utan det övrlåter jag till de som min inbetalning går till ;)

Jag är med i flera fotosidor bla ett ryskt där det är superenkelt att kommentera.

Tyvärr så ligger hemligheten i att synas och i att ge massor med kommentarer samt det faktum att man måste ha en "säljande" tumnaglel.

En ren bild ger en ren och tittarlockande tumnagel.

Vill man sedan ha stora bilder och nyttja fotosidans maxgränser (bra vid bilder med många detaljer) 1024*1024 samt 250Kb så måste man komprimera av bara sjuttsingen.

Ex. en modellbild med enkel bakgrund funkar bra medans en naturbild (vet inte om grönt är svårkomprimerat) är nästan omöjlig att få bra i 1024*1024 samt 250Kb utan att tulla alltför mycket på komprimeringen...

/Kristian
 
Ja tumnaglar är nog den absolut viktigaste paramentern. Att kommentera ger också resultat. Jag kommenterar alltid tillbaka när jag får en kommentar, med få undantag.

Att bildkvaliteten blir dålig försöker jag ta hänsyn till när jag kommenterar. Ibland så tvingas man beskära rätt så hårt, sparar man sedan för att skicka upp så blir bildkvaliteten inte så bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.