Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad blir ditt nästa objektiv köp
- Trådstartare melanderhenrik
- Start datum
Chewbacca
Aktiv medlem
Om allt går sin väg så har jag ett DA* 50-135 i handen imorgon.
Fy fan va gött!!
sebbe_j
Aktiv medlem
Härligt! Lämna lite kommentarer och tankar om den då
gunnargren
Aktiv medlem
Du kommer inte att bli besvikenOm allt går sin väg så har jag ett DA* 50-135 i handen imorgon.
david2
Aktiv medlem
Går också i väntan på detta, beställde från B&H i torsdags.
Detta objektiv verkar bra vart man än läser om det.
snysop
Aktiv medlem
Sådär! Nu har jag mitt enormt efterlängtade DA* 50-135! Sicken pjäs!!! K10D med batterigrepp samt detta kolossliknande objektiv. Gah! Får börja styrketräna!
Bildkvalité osv kan jag inte uttala mig om ännu. Har inte fått över någon bild till datorn men en sak kan jag säga och det är att det är himla lätt att vänja sig vid SDM'n!!!
Nu är det bara en vidvinkel som saknas.
Bildkvalité osv kan jag inte uttala mig om ännu. Har inte fått över någon bild till datorn men en sak kan jag säga och det är att det är himla lätt att vänja sig vid SDM'n!!!
Nu är det bara en vidvinkel som saknas.
snysop
Aktiv medlem
Går också i väntan på detta, beställde från B&H i torsdags.
Detta objektiv verkar bra vart man än läser om det.
Ja precis!! Maken till positiva kommentarer har jag sällan skådat när det gäller Pentax-optik.
david2
Aktiv medlem
Det ska bli spännande, har ju ett Sigma 70-200/2,8 EX.
Detta väger 1,3kg, så det är ju inget man använder i alla situationer.
Dock är det oerhört bra och mycket skarpt, "kommer nog att följa mig i graven" (kanske)
50-135 känns som att bra omfång och inte vrålstort att ha med sig mer i lite mer lägen.
Detta väger 1,3kg, så det är ju inget man använder i alla situationer.
Dock är det oerhört bra och mycket skarpt, "kommer nog att följa mig i graven" (kanske)
50-135 känns som att bra omfång och inte vrålstort att ha med sig mer i lite mer lägen.
snysop
Aktiv medlem
Jag fotar kring 75-100 mm inomhus så 50-135 är nog perfekt för mig. Något annat som var bra var att K10D med batterigrepp och 50-135 monterat får plats i Slingshot 200! Trodde faktiskt inte att det skulle få plats men det gör det!
snysop
Aktiv medlem
kul att du blev nöjd!! -
Ja den är toppenfin! Lycka till med ditt letande!
sebbe_j
Aktiv medlem
Hmm, nu kommer det här troligtvis inte bli mitt nästa köp men vilken grej att äga se själva:
http://www.tradera.com/Teleobjektiv_Novoflex_400mm-auktion-71778216#pic
//Sebbe
//Sebbe
snysop
Aktiv medlem
Hmm, nu kommer det här troligtvis inte bli mitt nästa köp men vilken grej att äga se själva:
//Sebbe
EEEEEEH.............. Hmmm...... Hehee.... den var... BRUTAL. Men oj vad ful. Hahaha! Den där är inte tjejig om man säger så! Hade den varit rosa med Hello Kitty på så hade jag haft den i min hand asap!
Jake Styles
Aktiv medlem
Skälet till att det inte kommer ut till försäljning är att det inte kommer att släppas i Pentax-fattning. Detta därför att Pentax kommer släppa sin egen version av 11-16 f/2.8.
Hur kommer det sig att den finns ute till Canon då?
Jake Styles
Aktiv medlem
Sorry, glöm mitt inlägg.
bengt luthman
Aktiv medlem
för att det passar på Canon inte på Pentax, Det finns ingen verison till Pentax, därför kan den omöjligt finnas till försäljning, och det var Pentaxversionen(som inte finns) som det pratades om här.
bengt luthman
Aktiv medlem
btw mitt nästa köp blev ett Sigma 18-50/2,8 DC EX
Tommy-Mathias
Aktiv medlem
Beställde ett DA35mm 2.8 limited macro från Cyberphoto igår!
Medans jag bläddrade runt på deras sida så hittade jag också några närbildslinser från Soligor som verkade intressanta, så hur fungerar såna i verkligheten,riktigt? Skulle det tillsammans med min nya macroglugg ge sjukt närgångna bilder?
Medans jag bläddrade runt på deras sida så hittade jag också några närbildslinser från Soligor som verkade intressanta, så hur fungerar såna i verkligheten,riktigt? Skulle det tillsammans med min nya macroglugg ge sjukt närgångna bilder?