Annons

Vad blir ditt nästa objektiv köp

Produkter
(logga in för att koppla)
Sådär! Nu har jag mitt enormt efterlängtade DA* 50-135! Sicken pjäs!!! K10D med batterigrepp samt detta kolossliknande objektiv. Gah! Får börja styrketräna! :D

Bildkvalité osv kan jag inte uttala mig om ännu. Har inte fått över någon bild till datorn men en sak kan jag säga och det är att det är himla lätt att vänja sig vid SDM'n!!! :)

Nu är det bara en vidvinkel som saknas. :D
 
Det ska bli spännande, har ju ett Sigma 70-200/2,8 EX.

Detta väger 1,3kg, så det är ju inget man använder i alla situationer.
Dock är det oerhört bra och mycket skarpt, "kommer nog att följa mig i graven" (kanske)

50-135 känns som att bra omfång och inte vrålstort att ha med sig mer i lite mer lägen.
 
50-135 känns som att bra omfång och inte vrålstort att ha med sig mer i lite mer lägen.


Jag fotar kring 75-100 mm inomhus så 50-135 är nog perfekt för mig. Något annat som var bra var att K10D med batterigrepp och 50-135 monterat får plats i Slingshot 200! Trodde faktiskt inte att det skulle få plats men det gör det! :)
 
Finns det ingen i denna tråd som bor i närheten av Strömstad och vill med på en fotohelg i oktober? Kolla under "Fotoväst". Sorry denna trådstöld. :)
 
Jadå, visst blev det ett DA* 300/4. Wow vilken gedigen glugg, tung och inga som helst tecken på glapptendenser! Och SDM-motorn ger mer precision och snabbare fokusering, mycket värdefullt. Trots att det sved i plånboken kommer jag säkerligen vara nöjd med denna glugg.
 
Beställde ett DA35mm 2.8 limited macro från Cyberphoto igår!
Medans jag bläddrade runt på deras sida så hittade jag också några närbildslinser från Soligor som verkade intressanta, så hur fungerar såna i verkligheten,riktigt? Skulle det tillsammans med min nya macroglugg ge sjukt närgångna bilder?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.