Som du vet har jag följt din "framfart" i andra trådar också - och nu hoppas jag innerligen att jag inte känner mej tvungen att skriva flera inlägg där du är inblandad. Jag håller fullständigt med Wolfgang: Vi (kanske mest de andra, inte så mycket jag med min relativt ringa erfarenhet av foto) har gjort vårt bästa för att försöka dela med oss av den eventuella kunskap vi besitter. Oberoende av svar, tips, råd och rön har du bara provocerat och försökt utmana. Det är, precis som Wolfgang skrev, som att prata med en vägg.
Läs trådarna du startat och "debatterat" i - det är många många som tröttnat på din stil och blivit uppretade av ditt sätt att ifrågasätta och provocera. Och du har varit medlem på Fotosidan i två-tre dagar. Men antagligen är det väl omvärlden och inte din stil det är fel på....?
Det finns många här som fotograferat i tio, tjugo år. Många som är yrkesfotografer med lång erfarenhet. Här finns mycket att lära sig - speciellt om det är så att du börjat fotografer i år. Men för att kunna suga åt sig kunskap av andra krävs respekt, ödmjukhet och ibland lite diplomati. Annars kommer du mycket snart att märka att ingen tar dina inlägg på allvar. Kom ihåg att du diskuterar med riktigt personer även om kommunikationen sker över nätet.
Over and out, för min del.