Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är gatufoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Svårt att säga men den är i gränslandet tycker jag? Passar kanske bättre i Husdjur/Tamdjur?Inget traditionellt gatufoto ju och visst är det svårt sätta gränser här som i andra pooler. Ta Toycamerapoolen t.ex där det läggs in bilder allt från kameramobiler, billiga digitalkompakter, lensbabies till bilder som fotats med dyra systemkameror och sedan photoshoppats för att likna toycams. Trots att det uttryckligen står att sådana bilder inte hör hemma där. Fast vad spelar det för roll, är bilden bra så kan det ju gå an men visst blir man lite tveksam ibland. Som om man skulle nonchalera att en bild på Globen lades in i "Glömda rum" t.ex?

Senast ändrad:
Hm, jag tycker nog att bilden kan ligga i poolen gatufoto. Lika väl som någons ben från någon gata i Stockholm? Som man ser rätt ofta tycker jag. Nä, det finns större problem här i världen än vilka bilder som får läggas in i gatufotopoolen. Fast det är bara vad jag tycker förstås. ;)

Kudelkas bild hade ingen människa med i bild, annars var det ganska tydlig slagsida åt det urbana hållet. Verkar ändå som att det här gänget intresserade sig för relationen djur/människa (och dess skapelser). En bild på ett springande djur på en landsväg tycks alltså ligga närmare natur och/eller husdjur. Hårklyveri kanske, men ändå något som sysselsätter mina grå.
U

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto