Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är det för pippi?

Produkter
(logga in för att koppla)

mganga

Aktiv medlem
Ingen fotofråga, men eftersom jag är nyfiken och inte har någon fågelbok frågar jag ändå. Min flickvän tog en promenad runt den lilla sjön vi bor straxintill några veckor tillbaka och på en brygga låg en and och vilade sig i sällskap av denna pippi. Skarv, är jag nära då? :)

Bilagor

• fuel2.jpg
    fuel2.jpg
    39.5 KB · Visningar: 386
orkar inte leta efter nån fågelbok men jag gissar på att det är en skrak,
stor- lr små-skrak vet jag ej

hehe, var visst inte tillräckligt snabb

Visst är det en hona storskrake. Lägg bla märke till den vita hakan och den skarpa gränsen mellan brunt och ljust runt halsen. Detta kan man titta på för att skilja den mot hona småskrake.

/ Daniel

Storskraken och spec småskraken är tacksamma och kul fågelfoto. Ofta orädda jämfört med andra "vilda" sjöfåglar som den ovanligare Salskraken. Lätt att få närbilder av Storskrake men den vita Salskraken är mycket svår utan gömsle. Har själv bara "flugskitar" av den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar