Mattsen skrev:
Att INTE påpeka att hon är vacker/snygg vore snarast en förolämpning mot tjejen...
Skulle tro att vissa modeller själv kikar på kommentarerna och visst är hon då värd att få läsa att hon är snygg! Positiv kritik är lätt att ta och behöver inte vara konstruktiv till skillnad från negativ kritik.
En vacker, snygg eller sexig tjej är anledningen till att jag plåtar övehuvudtaget. Skönhet är inget fult anser jag, tvärtom, det skall förevigas och visas upp så mycket det går.
Modellen (objektet, ha!) är ju sisådär 85% av bilden, resten ljus, pose, teknik osv.
Sen förstår jag inte heller varför det gapas efter fler bilder på män - vore det nu ett intressant objekt så skulle det väl med automatik dyka upp fler sådana bilder här på fotosidan.
Kanske vi skall införa kvotering - för varje bild på en vacker kvinnlig modell en medlem postar, måste han/hon oxå posta en bild på en manlig dito - bah! (obs detta var ironi...)
Om vi la mer energi på att plåta istället för att diskutera i detta forum skulle vi hinnna ta många fler bilder på snygga tjejer - sätt igång! Dessa bilder blir allt färre och färre verkar det som. Solnedgångar, navkapslar, humlor och lustiga byggnader i all ära, men det vackraste motivet av allt är KVINNAN!
//Mattsen