Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Vacker flicka"

Produkter
(logga in för att koppla)
ariadne skrev:
att även miljön spelar in är ju förvisso en hyffsat erkänd teroi det också:)

tror du inte att såna saker som miljö och erfarenheter spelar in alltså?
allt är medfött ?

Visst, det som inte är medfött är påverkan utifrån. I grunden är det instinkterna och sedan erfarenheter från dessa som lagras i minnet som skapat de normer och miljöer vi lever i; men även en näve abstrakt tänkande, som vi människor är kapabla till på gott och ont.

har det gått troll...

...i hela detta forum. Så fort någon tar upp ett ämne om det täcka könet på bild så växer tråden lavinartat på en bråkdel av en surfdag.
Kan vi en gång för alla inse att vi inte är så himla långt ifrån neandertalaren trotsallt:)

CallMeKenneth skrev:
Om ni någon gång använt ett plagg med uringning, kanske i kombination med en pushup bh (måste vara ganska obekväma) så vill jag ha ett svar på vad dessa plagg har för syfte eller praktiskt användningsområde. Skäll sedan lungorna ur er för att män visslar efter er och vrider huvudet ur led. Det är hyckleri av guds nåde. Kvinnor bidrar dagligen till att upprätthålla denna bild av kvinnligt och manligt. Det är inte männen som tvingar på kvinnorna den här könsfixeringen det gör de så bra själva.

Kläder är ju inte bara praktiska, utan sänder också signaler. Människan är ju tvåkönad, och liksom djuren är det yttre en del i spelet könen emellan. Det vi inte har i fjäderdräkt får vi ha i kläderna istället.

Det är en utopi att vi helt skulle kunna byta bort utseendets locksignaler mot enbart intellektuella dito. En vettig balans är bäst.

Ibland kan man ju se män gå barbröstade, och konstigt nog är de ofta vältränade. Stora bröstmuskler och magrutor. Jag har svårt att förstå skillnaden mellan dessa och de kvinnor som ståtar med sina bröst, som dock är klädda.

Re: har det gått troll...

uge skrev:
Kan vi en gång för alla inse att vi inte är så himla långt ifrån neandertalaren trotsallt

Hur vet du vad neanderthalarna tänkte och tyckte? Vi kanske har något att lära av deras beteende, och... ;-)

Visst handlar det om det. Huruvida vi klarar av att vara konstruktiva i våra bildkommentar när det är vackra flickor på bilden.

Jag tycker det vore bra om nakenbilder kommenterades konstruktivt som BILDER. Nakenbilder är väldigt vackra. Om man ser just bilden!

VA!? Jag förstår inte, Örjan.

edit: menar du "klassen på kommentarerna snarare än..."?

festfotografen skrev:
Fast problemet är väl klassen snarare kommentarerna än avsaknaden på nakenbilder ?

Det ena ger det andra. Tydligen är det så pass lite nakenbilder på fs att folk blir alldeles "till sig" när dom kommer.

Om vi ökar floden ett tag kanske folk vänjer sig vid att se nakna människor ;)

Re: Give me something new - not a cliché

gitte edelman skrev:
Nej, vi ska inte frångå vår personlighet och våra instinkter (vilka DOM nu är?!). Tvärtom! Jag tror att det tillhör vår personlighet att se/bedöma andra personer efter, just, personlighet och karaktär. Någon slags ärlighet är man nog efter - oberoende om man är man eller kvinna... eller?
Och visst kan vi se personer som är vackra, söta, har snygga kroppar, läckra lår eller vad tusan som helst. Kan man förmedla det genom att använda foto-mediet är det underbart! (Men ett välbelyst lår är kanske inte ett så bra PORTRÄTT, vilket var vad jag talade om.)
Vad jag framför allt vänder mig emot är KLICHÉER! Killar ska vara tuffa, tjejer mjäkiga eller lättillgängliga och gamla människor 'märkta av ett långt liv'.
Ge mig något NYTT! Något med unik atmosfär, stämning, personlighet!/Gitte

OK, how about this image of Judy - who calls herself "Spike" - I don't think she falls into the "sweet" or "girlie" category that so many rails against..=*^)

Hustomten skrev:
Det ena ger det andra. Tydligen är det så pass lite nakenbilder på fs att folk blir alldeles "till sig" när dom kommer.

Om vi ökar floden ett tag kanske folk vänjer sig vid att se nakna människor ;)

Skulle inte tro det vid en viss ålder borde väl vissa ha sett allt som finns att se i så fall men tydligen är det inte så ;) nu menar jag inte dig Janne men sånna som kommer med mindre givande kommentarer som "snygga bröst" å så

festfotografen skrev:
Skulle inte tro det vid en viss ålder borde väl vissa ha sett allt som finns att se i så fall men tydligen är det inte så ;) nu menar jag inte dig Janne men sånna som kommer med mindre givande kommentarer som "snygga bröst" å så

Nej tydligen är det inte så att alla sett allt.
Så på något sätt måste dom ju få se tänkte jag, så kan vi börja kommentera bilder sen ;)

läg ner

Helt otroligt

En massa vuxna människor som försvarar nått som alla tyckt om att titta på sedan Adam var länsman.Låt oss koncentrera på foto teknik och inte objektet.Jag gillar också kvinnor ...

//Robban

Re: läg ner

Gowiz10 skrev:
Helt otroligt

En massa vuxna människor som försvarar nått som alla tyckt om att titta på sedan Adam var länsman.Låt oss koncentrera på foto teknik och inte objektet.Jag gillar också kvinnor ...

//Robban
Adam? Som i Adam & Eva?
Vi gillar alltså att se naturliga kvinnor som inte rakar benen, målar läpparna eller kammar håret. Wow, det borde Slitz veta. Dom har ju fått för sig att vi gillar silikon tuttar och flickor med baby hud :)

Plåta mer snygga tjejer!

Att INTE påpeka att hon är vacker/snygg vore snarast en förolämpning mot tjejen...
Skulle tro att vissa modeller själv kikar på kommentarerna och visst är hon då värd att få läsa att hon är snygg! Positiv kritik är lätt att ta och behöver inte vara konstruktiv till skillnad från negativ kritik.

En vacker, snygg eller sexig tjej är anledningen till att jag plåtar övehuvudtaget. Skönhet är inget fult anser jag, tvärtom, det skall förevigas och visas upp så mycket det går.

Modellen (objektet, ha!) är ju sisådär 85% av bilden, resten ljus, pose, teknik osv.

Sen förstår jag inte heller varför det gapas efter fler bilder på män - vore det nu ett intressant objekt så skulle det väl med automatik dyka upp fler sådana bilder här på fotosidan.

Kanske vi skall införa kvotering - för varje bild på en vacker kvinnlig modell en medlem postar, måste han/hon oxå posta en bild på en manlig dito - bah! (obs detta var ironi...)

Om vi la mer energi på att plåta istället för att diskutera i detta forum skulle vi hinnna ta många fler bilder på snygga tjejer - sätt igång! Dessa bilder blir allt färre och färre verkar det som. Solnedgångar, navkapslar, humlor och lustiga byggnader i all ära, men det vackraste motivet av allt är KVINNAN!

//Mattsen

Re: Plåta mer snygga tjejer!

Mattsen skrev:
Att INTE påpeka att hon är vacker/snygg vore snarast en förolämpning mot tjejen...
Skulle tro att vissa modeller själv kikar på kommentarerna och visst är hon då värd att få läsa att hon är snygg! Positiv kritik är lätt att ta och behöver inte vara konstruktiv till skillnad från negativ kritik.

En vacker, snygg eller sexig tjej är anledningen till att jag plåtar övehuvudtaget. Skönhet är inget fult anser jag, tvärtom, det skall förevigas och visas upp så mycket det går.

Modellen (objektet, ha!) är ju sisådär 85% av bilden, resten ljus, pose, teknik osv.

Sen förstår jag inte heller varför det gapas efter fler bilder på män - vore det nu ett intressant objekt så skulle det väl med automatik dyka upp fler sådana bilder här på fotosidan.

Kanske vi skall införa kvotering - för varje bild på en vacker kvinnlig modell en medlem postar, måste han/hon oxå posta en bild på en manlig dito - bah! (obs detta var ironi...)

Om vi la mer energi på att plåta istället för att diskutera i detta forum skulle vi hinnna ta många fler bilder på snygga tjejer - sätt igång! Dessa bilder blir allt färre och färre verkar det som. Solnedgångar, navkapslar, humlor och lustiga byggnader i all ära, men det vackraste motivet av allt är KVINNAN!

//Mattsen

Mats,

I couldn't have said it better myself - hang in there a couple of minutes and I'll post a few images of a beautiful woman I am going to document over the next year - these images were taken a couple of weeks ago - in the next images I'll publish of her she'll be bald - she was diagnosed with Hodgkins Lymphona - cancer a month ago - and she asked me to document what happens with her over the next year - and so she wanted some images of her before she started chemo and started losing her hair - I'll post two of those we took that evening here on this forum in a few minutes. She is a beautiful, strong and a woman to admire - not only for her beauty but for her strength.

Christer

Re: shoot more chicks

OK, Mats,

Here are the firsts of two images of Amber - a - in my eyes a beautiful Woman in every sense. She's earned her right to have images taken of her in a way that SHE wanted, don't you think?

Christer

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar