Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Utmaning - Uppsala
- Trådstartare l-malmqvist
- Start datum
goranlin
Aktiv medlem
k-oskarina skrev:
Erkänner, jag har också varit lite lat. Kände på mig var bilden kunde finnas, men...
att behöva gå runt kvarteret och kolla.
Göran kände visst också på sig var den kunde finnas... han var ännu latare. ;-)
Men var?????
k-oskarina
Aktiv medlem
goranlin skrev:
Men var?????
Oj, oj...
Femvånig byggnad av putsad betong med tegeltak, uppförd som Folkets Hus enligt ritningar från 1948 och 1950 av Gunnar Leche.
Dansösen finns som utsmyckning tillsammans med andra personer/aktörer på ett band ovanför entrén till Folkets Hus.
Jag tror att Niclas håller med mig.
Det var väl där du också trodde att hon-dansösen fanns, Göran?
k-oskarina
Aktiv medlem
Kajakob skrev:
dags för Ulla igen. hinner du lägga ut något innan helgen.Det sägs ju att det är sista fina helgen på ett tag = bra fotoväder
Tror ;-) nästan att det var jag som lade ut den senaste bilden, eller...
nu höll jag nästan på att försäga mig,
var jag fotat min bild.
Ut och fota alla utmanare!
goranlin
Aktiv medlem
k-oskarina skrev:
Ut och fota alla utmanare!
Ja, det blev en trevlig promenad i solen. Och här är huset:
Bilagor
k-oskarina
Aktiv medlem
goranlin skrev:
Skickligt, både vad gäller uppletandet, fotograferingen och framförallt motionen.
Valet är ditt nu, Göran, att sätta oss på det hala... minusgrader är visst i annalkande.
goranlin
Aktiv medlem
k-oskarina skrev:
Valet är ditt nu, Göran, att sätta oss på det hala... minusgrader är visst i annalkande.
Löven blir kanske inte lika fina idag som på bilden här men det kan bli trevligt ändå!
Bilagor
KattenPejst
Aktiv medlem
goranlin
Aktiv medlem
KattenPejst skrev:
Jag har aldrig lagt märke till Almqvist & Wiksell loggan i teglet på Kaniken förrän nu. VG nation är lättare att känna igen.
Snyggt! Fast VG var ännu finare i solsken! Men din nya bild blir väl mer regntung....
KattenPejst
Aktiv medlem
Söderlund
Aktiv medlem
Det gör ju inget om ni talar om var huset står någonstans...goranlin skrev:
goranlin
Aktiv medlem
Söderlund skrev:
Det gör ju inget om ni talar om var huset står någonstans...
Västgöta nation ligger bredvid Kaniken som i sin tur ligger bredvid Filmstaden. Allt på Västra Ågatan, dvs. vid Fyrisån.
Söderlund
Aktiv medlem
Tack! =)goranlin skrev:
Västgöta nation ligger bredvid Kaniken som i sin tur ligger bredvid Filmstaden. Allt på Västra Ågatan, dvs. vid Fyrisån.
goranlin
Aktiv medlem
Nu har vi lagt ut 64 bilder i denna tråd. De finns att se på http://hem.bredband.net/lindcons/Uppsala/Uppsala.html
om man inte vill bäddra bakåt här. Där kan man se vem som tagit varje bild men jag orkade inte längre skriva dit vad varje bild föreställde som jag gjorde med de första 48 bilderna (den infon finns kvar för dessa bilder)
om man inte vill bäddra bakåt här. Där kan man se vem som tagit varje bild men jag orkade inte längre skriva dit vad varje bild föreställde som jag gjorde med de första 48 bilderna (den infon finns kvar för dessa bilder)
KattenPejst
Aktiv medlem
Eftersom det har gått en liten tid så får ni en liten avgränsning i sökradie: Motivet går att hitta ett stenkast från gågatan.