Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Anna, jag kikade in genom ditt fönster på din arbetsplats...men såg dig inte...tänkte klampa in, men... fredagem var det,
kom helt plötsligt på att "jaså...kommer bilden från forsen...jag kan leta upp en sådan...din är så slät och så vacker och med en sån bra spegling...
nu kanske jag hjälper några på traven, men...
i detta läge gör det inget...det är ju jul snart. ;-)
 
Ah, jag vet vad det är men bor lite för långt bort för att bidra med en bild.
Är det inte så att bilden visar samma sak i två olika skepnader?

Det är kul att följa den här tråden, hoppas den får fart igen.
 
Tomasz skrev:
Ah, jag vet vad det är men bor lite för långt bort för att bidra med en bild.
Är det inte så att bilden visar samma sak i två olika skepnader?

Det är kul att följa den här tråden, hoppas den får fart igen.

Nämen har vi en överkontrollant, en bildmässig sådan. Så spännande. Trodde du hade fullt upp med "andra bilden", Tomas?
Då kanske vi alla får tänka till igen...om inte du kommer hit och fullföljer just denna bildgåta. ;-) Konstigare saker har ju hänt, en grabb från Australien fixade ju en bild genom sin bror i stan, så...att tråden kunde rulla...
God Jul, Tomas! Önskar Utmaningsgruppen genom mig.
 
Jag trodde att...

...vinkeln i vattnet skulle hjälpa... Jag går ut och fotar fasaden åt er och så får ni fixa vinkeln... Låter det bra? För fasaden har ni nog sett i vanligt format...

Thomas, självklart ska du hänga kvar!

/Anna
 
Re: Jag trodde att...

Luanna skrev:
...vinkeln i vattnet skulle hjälpa... Jag går ut och fotar fasaden åt er och så får ni fixa vinkeln... Låter det bra? För fasaden har ni nog sett i vanligt format...

Thomas, självklart ska du hänga kvar!

/Anna

Hm, det blir inte såå långt för dig, Anna.
 
Dålig kvalitet...

...men det kanske inte gör något? Det ska bara vara en ledtråd. Ut och fota ur min synvinkel nu. Ulla, du verkar vara mig på spåren.

/Anna
 

Bilagor

  • ledtråd.jpg
    ledtråd.jpg
    7.3 KB · Visningar: 265
Re: Dålig kvalitet...

Luanna skrev:
...men det kanske inte gör något? Det ska bara vara en ledtråd. Ut och fota ur min synvinkel nu. Ulla, du verkar vara mig på spåren.

/Anna

Hm, visst har jag varit dig på spåren...idag när jag skulle fota huset både i utanför fallet så ser jag dig med din kompis A-a ca 10 m framför mig...jag gjorde mig snabbt osynlig.
Lägger ut huset efter Ågatan, samma hus?
Du måste ha fotat i morgonljus, eller?
 

Bilagor

  • utm20dec06-001.jpg
    utm20dec06-001.jpg
    54.5 KB · Visningar: 230
Nu kommer en urusel spegling...
men det verkar inte som någon annan lyckas fånga din vackra spegling - överkurs kanske?

Är huset det rätta så kanske du får godkänna bilden...annars får du bjuda oss på en annan bild om du orkar ;-)

GodJul på er alla i denna Uppsala-utmaningstråd.
Och ett GottNyttÅr också förstås.

/Ulla
 

Bilagor

  • utm20dec06-003.jpg
    utm20dec06-003.jpg
    67.1 KB · Visningar: 229
Här kommer en ännu uslare spegling!

Jag kände igen huset på bilden och förstod hur bilden var tagen.

Men Ulla var ju snabbare än mig, suck....


God Jul och gott nytt år på er alla!

/Siw
 

Bilagor

  • vattenspegling.jpg
    vattenspegling.jpg
    86.6 KB · Visningar: 220
Idag...var huset ljust och mycket vackert, speglingen likaså...när jag promenerade förbi,
men kameran låg hemma och vilade, den ville inte
trängas bland en mängd paket i en reklamtygpåse.

Då får vi se om Anna godkänner bilderna...
Säger GodJul på er alla igen...
och framför allt ett GottNytt År 2007 med många härliga spännande bilder och fotostunder.

/Ulla
 
Självklart...

...godkänner jag alla bilderna! Roligt, då det Ulla som ska lägga upp nästa bild då, så får vi kanske ytterligare en anledning till att ge oss ut med kameran.

God Jul och Gott Nytt År till er allihopa! Nu ska jag sätta mig och versa paket (obligatorisk vers på varje julklapp här där jag firar).

Ser också fram emot nästa foto-år!

/Anna
 
Morgonljus?!

Ja, i alla fall förmiddagsljus när det begav sig. Och på rätt långt håll - husfasaden var ett i mängden.

Ett vackert kvarter trots alla bilar.

/Anna
 
Har ni inte börjat att smyga runt bland gatorna i centrum av stan?
GottNyttÅr igen...och välkomna ut och lufta kamerorna...jag har sett solen lite då och då.
 
goranlin skrev:
En liten ledtråd vore trevligt.....

Jaså, då...
tala med svanarna...för att så småningom hamna
i filmens kvarter före vår store filmskapares tidiga bostad...
hm, ja det blev lätt...

Det gäller inte pingviner som går på Fyris och vilken jag ej sett...finns visst på dvd för knappt 200:-. Fotomässigt visst mycket bra.
 
Duger den här?

Jag inser att jag fått lite fel vinkel, men det kanske är ok? Det ser åtminstone ut som rätt ställe? Vad säger du, Ulla?

/Anna
 

Bilagor

  • ög_därbak.jpg
    ög_därbak.jpg
    25.8 KB · Visningar: 228
Re: Duger den här?

Luanna skrev:
Jag inser att jag fått lite fel vinkel, men det kanske är ok? Det ser åtminstone ut som rätt ställe? Vad säger du, Ulla?

/Anna

Kanon!

Skall vi luncha i morgon måndag?

Hela centrala Uppsala...eller en tajtare variant väntar på dig nu. ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.