Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Här är halva skylten från Bayerska Bryggeriet. Skylten finns numera på Stadsbibliotekets sida, alltså vid gågatan.
 

Bilagor

  • dscf8811w75.jpg
    dscf8811w75.jpg
    56.9 KB · Visningar: 235
Senast ändrad:
Jag tycker det är uppenbart att min bild har samma motiv som Henrik hade och därför lägger jag ut en ny bild. Enligt SMHI kanske det blir sol imorgon fm så därför får ni ny bild nu så kanske någon (Ulla? Anna? eller ??) hinner ut innan solen försvinner!
 

Bilagor

  • dscf8807w95.jpg
    dscf8807w95.jpg
    59.3 KB · Visningar: 230
Jag vet var det är, men hade inte kameran med mig idag. Får försöka ta mig in till stan snart igen...

Vi var väl på samma ställe i maj om jag inte misstar mig.

/Siw
 
Utmaningen antagen, Göran!

Jag har faktiskt inte "sett" tornet förut, men det fanns bara ett ställe i stan som detta kunde vara. Och det var det. Vid Domtrappen, fast från andra hållet. Ett väldigt pittoreskt litet hörn som lätt förbises.

/Anna
 

Bilagor

  • dsc_0105.jpg
    dsc_0105.jpg
    50 KB · Visningar: 173
Fast jag hade inte tid att ta mig förbi stället på dagtid, så den snygga spiran och själva taket kom inte med... Hoppas dock den duger ändå.

/Anna
 
Skickligt Anna! Jag hade ingen aning trots att jag fotat där själv...just det där med andra sidan är inte alltid lätt. För många år sedan gjorde jag mig ett litet eget projekt och fotade just byggnads-baksidor de något ovanligare.

Anna, nu blir det spännande...och svårt förstås, men inom de hyfsat centrala delarna. ;-)
 
Luanna skrev:
Fast jag hade inte tid att ta mig förbi stället på dagtid, så den snygga spiran och själva taket kom inte med... Hoppas dock den duger ändå.

/Anna

Visst är det rätt ställe och visst hade det varit snyggare med spiran medtagen!
Vi väntar på din nya bild.
 
Appropå baksidor...

Hej!
Är bilden för svår, eller har ni bara inte tid? Säg till om ni vill ha ledtrådar. Eller ska jag byta bild?

/Anna
 
Här kommer bilden.

Bilden är tagen genom staketet in mot innergården vid Röda Korsets lokaler på Trädgårdsgatan.

Jag tycker det är klart att jag hittat rätt ställe så jag matar på med en ny bild direkt (ingen tid att förspilla här inte ;-) )
 

Bilagor

  • fotosidan-001.jpg
    fotosidan-001.jpg
    31.9 KB · Visningar: 298
Den här då?!?

Eftersom bilden matchar, utan tvekan, lägger jag upp en bild direkt... Går i Henriks fotspår helt enkelt.
 

Bilagor

  • untitled-1 copy.jpg
    untitled-1 copy.jpg
    24.3 KB · Visningar: 262
Min bild visar baksidan på rådhuset sett från torget på innergården. Bra funnet, Anna.
Den svarta portalen är genomgången till Vaksalagatan.
 
KattenPejst skrev:
Min bild visar baksidan på rådhuset sett från torget på innergården. Bra funnet, Anna.
Den svarta portalen är genomgången till Vaksalagatan.

Tänk det missade jag... :-(
trots att jag vistas några meter därifrån dagligen - busspåstigning.
Jättebra!
 
Hallå,

är ni redan fångade av julpaniken?
eller har ni insett bildlogiken?
Är det månde för klurigt?
Och vinkel-lurigt?

Lova att säga till
om ni måhända vill
be om nååååd...
och få en liten ledtråd!

/Anna
 
Re: Hallå,

Luanna skrev:
är ni redan fångade av julpaniken?
eller har ni insett bildlogiken?
Är det månde för klurigt?
Och vinkel-lurigt?

Lova att säga till
om ni måhända vill
be om nååååd...
och få en liten ledtråd!

/Anna

Är det nån som är juklappsrimsugen?
Tycker jag har bilden i ryggmärgen, men den håller sig tydligen kvar just där. ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.