Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Hm, jag trodde jag visste var det var men tji fick jag. Kom ialla fall förbi Glassfabriken på Kungsgatan och upptäckte deras julglass som smakar lussekatt. Saffran och apelsin, mums, den kan jag rekomendera.
Hoppas någon kan lägga in en bild snart och berätta var det är för detta har jag sett många gånger men var?
Carina
 
Idag stannade jag inte hemma och glögga . här kommer bilden.

Inte den bästa bilden precis men det är iaf Entré 5 på Väla köpcentrum
 

Bilagor

  • dsc_5824-(2005-12-03 17-08-45).jpg
    dsc_5824-(2005-12-03 17-08-45).jpg
    55.8 KB · Visningar: 383
Hmm ledtråd , dels större bild , och ,, tja.. Man får betala c:a 1,000 kr om man vill besöka denna plats under en dag
 

Bilagor

  • fs_2dsc_5734-(2005-12-03-10.jpg
    fs_2dsc_5734-(2005-12-03-10.jpg
    19.6 KB · Visningar: 309
Hotell Viking

Tjolahopp!

Jag var där dagen efter du laggt upp din bild men missade att titta på denna gaveln :)
Men nu tog jag den!
 

Bilagor

  • hotell-viking.jpg
    hotell-viking.jpg
    36.4 KB · Visningar: 295
Oj, här har inte hänt mycket! Jag följer tråden för jag är totalt värdelös på Helsingborg så det är alltid lika spännande att se var ni hittar era motiv.
Men......Henrik, kan du inte ge någon ledtråd
God fortsättning
Carina
 
Grrr...tror jag vet vem det är och var den står, men har ingen bild. Har stått och tittat på honom med kameran runt halsen...

Kan jag inte få låna din bild, Henrik? :)
 
Är på ngt bättre humör igen. Lite googling visade att jag nog har fel angående gubbens namn. Förväxlar honom med en annan staty.
Men det är ändå liiiite retfullt när man vet att man stått där och glott honom i ögonen..
 
Hehe...ja sånt är enerverande. Fast nu när man kör digitalt så är det bara till att plåta allt som man ser. Vet aldrig när bilden kan vara bra att ha. :)

Nu är det bara två dagar kvar sedan så blir jag tvungen att lägga ut en ny!?
 
Jaha då har ni fått lite extra betänketid på denna bild...det var inte meningen men jag har legat nerbäddad med några räliga virusnissar i halsen.

Statyn föreställer Ruben Rausing (född Andersson) som föddes på Råå 1895. Han är en av grundarna till Tetra Pak.

Om ni står i korsningen Rausvägen och Rååvägen vid Föreningssparbanken så vänder ni näsan västerut och går över vägen ner mot havet. Efter ca 50 m ser ni statyn på höger sida.

Nu till den nya bilden. Denna borde fler känna igen.
 

Bilagor

  • utmaningen2.jpg
    utmaningen2.jpg
    54.1 KB · Visningar: 534
Måste erkänna att jag inte varit inne på ett tag, men får bli ändring på det nu.... skall genast ut och leta upp ovan avbildade objekt...

// Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.