Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
NY BILD

Det var säkert många som visste vart föregående bild var tagen. Ute på Piren in mot ubåten i hamnen, med Kärnan upplyst till höger. Själv var jag där nyårsafton och beskådade fyrverkeriet.

Nya bilden är tagen på en MYCKET välbesökt plats, för att bilden skall godkännas måste den blåa globen i förgrunden finnas med, i övrigt står det givetvis fritt att välja vinkel

Dessutom är det ju väldigt nära lokalbussarna som man kan se på bilden =D
 

Bilagor

  • väla.liten.jpg
    väla.liten.jpg
    32.9 KB · Visningar: 1,162
Godkännes denna så kommer en ny bild inom kort.

Vänligen kommentera inte bildens kvalitéer, eller brist på...

/Arne
 

Bilagor

  • 004-2.jpg
    004-2.jpg
    43 KB · Visningar: 1,147
Ny bild

Tacka, då kommer här en ny bild att fixa. Kanske lite enkel i grunden, hade därför tänkt två alternativa sätt att lösa det på för att göra det lite intressantare.

1. Tag en bild ur samma perspektiv, dvs få med den mörka förgrunden.

2. För att visa att ni vet hur/var den är tagen, fotografera av objektet som bildar den mörka förgrunden.

Lycka till!
 

Bilagor

  • utmaningen.jpg
    utmaningen.jpg
    32.5 KB · Visningar: 1,098
Hejsan! Blir detta godkänt? Bilderna är tagna på morgonen när det ännu inte var riktigt ljust, därav blixt på statyn.
Alice
 

Bilagor

  • dsc03157b.jpg
    dsc03157b.jpg
    35.3 KB · Visningar: 1,067
Riktigt snyggt och klart godkänt. Förstår att du var ute tidigt. Man vill ju inte ha för mycket vittnen när man kryper bakom stenen för att plåta...

Bra jobbat, bollen är din!

/Arne
 
Platypus skrev:
Men _var_ är det taget då?


/Lisa (Helsingborgare med noll lokalkännedom...)

Hej Lisa.

Fotot är tagen från Kullagatan genom ålagränden (tror jag den heter...) mot drottninggatan. Det är drottninggatan du ser i bakgrunden (på min bild ett trafikljus) Statyn/stenen du ser står alltså på kullagatan.
 
Hej på Er!
Då var det dax för nästa utmaning. Denna bilden är tagen utanför en av entréerna till en välbesökt byggnad i centrala Helsingborg.
Lycka till!
 

Bilagor

  • klurig2.jpg
    klurig2.jpg
    46.7 KB · Visningar: 835
Skönt svår bild, men i och med ledtråden blev ju antalet tänkbara mål klart reducerade... tacksamt

// Anders
 
jag tror jag vet, men det hjälper ju inte när jag är i Båstad och motivet i HBG. :)

Man kanske skulle ta en tur med bilen....
 
Nej, självklart.. Jag skyller på blåsten!

Här kommer iaf bilden.
 

Bilagor

  • lillan.jpg
    lillan.jpg
    35.2 KB · Visningar: 791
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.