Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
När jag strosade in på Nygatan såg jag den här byggnaden till höger i en gränd. Det är tornet på FSB:s hus man ser i bakgrunden.
 

Bilagor

  • redo.jpg
    redo.jpg
    86.6 KB · Visningar: 234
Och så här kommer nästa utmaning, lycka till! Den här är lätt om man är tattare (så kallas vi från denna stadsdel) :p
 

Bilagor

  • hus vid renhållnst..jpg
    hus vid renhållnst..jpg
    90.9 KB · Visningar: 232
nåväl eftersom det varit så lugnt så kommer en liten ledtråd.
Först och främst kan man få en liten ledtråd genom att spara ner bilden och kika på filnamnet.

Annars skulle jag vilja säga så här:

Den sista "spiken" här är slagen och det sista "hindret" från en heltäckande gräsmatta är sedan ett tag borta. "hålen" har fyllts igen och kvar finns bara hus som detta.
 
Jag hittade det
Boråsparken.
Där den gamla mini golf banan låg.
 

Bilagor

  • img_1093.jpg
    img_1093.jpg
    64.5 KB · Visningar: 302
Senast ändrad:
Välkommen in i leken Linus.

Hade inga som helst problem att finna denna, då jag ironiskt nog hade spanat in detta lilla söta hus för att fota och lägga upp som en kommande utmaning, men du han först helt enkelt.

Huset återfinns på ålgården, d.v.s. den gammla kvarn som finns vid viskan, mellan getängsvägen och knalleland.
 

Bilagor

  • dscn4862.jpg
    dscn4862.jpg
    47 KB · Visningar: 261
Nästa utmaning.
Obs, jag kommer att vara lite petig med den här, så studera den noga innan ni fotar den.
 

Bilagor

  • dscn4864.jpg
    dscn4864.jpg
    45.8 KB · Visningar: 261
Denhär hoppas jag blir godkänd.
Innergården på kyrkan i korsningen Stureg. och Yxhammarsg.
 

Bilagor

  • img_1169_2.jpg
    img_1169_2.jpg
    90 KB · Visningar: 257
Bilden togs längst ner på Berzeligatan på vänster sida om man går uppifrån. Huset som ligger mellan Berzeligatan och Södra Kyrkogatan.
 

Bilagor

  • dsc_4995.jpg
    dsc_4995.jpg
    26.4 KB · Visningar: 236
Som ledtråd kan jag nämna att platsen där statyn står kan med lite god fantasi ha med klädvård att göra.
 
Nya ledtrådar:
Den finns ca.100-200 meter utanför cityringen.
Ett äldreboende finns ett stenkast bort.
Man kan köpa bl a vitvaror i en butik som ligger mycket nära.
 
JAg har hittat den men ack och ve för min kamera, såja iväg med er och finn och ta ett snyggt foto nu.
 
Det tog ett bra tag innan jag hittade den. var å letade på helt fel ställe men sedan började uteslutningsmetoden och då gick det bättre. Denna staty hittade jag på Stjärnsköldsgatan i närheten av äldreboendet Duvan och Lugnets kyl å frys.
 

Bilagor

  • liten.jpg
    liten.jpg
    62.4 KB · Visningar: 124
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.