Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Smet ut på lunchen idag och hittade ett likadant hus i korsningen Kungsgatan-Åsbogatan

/Jocke.
 

Bilagor

  • bild 009.jpg
    bild 009.jpg
    32.7 KB · Visningar: 287
Tycker det har varit väldigt mycket från centrum nu, så vi tar väl de här 3 stenstatyerna istället.

/Jocke.
 

Bilagor

  • bild 002.jpg
    bild 002.jpg
    55.4 KB · Visningar: 283
Ursäkta, har varit lite upptagen senaste dagarna.
Gissar väldigt få Boråsare rör sig i det här området.

Ledtråden får väl bli en rad från Galenskaparna:

"5 minuter Falsterbo och 5 minuter Koster!
5 minuter Flen och Hjo och 5 minuter Kloster.
5 minuter Örebro och 5 minuter fjäll.
5 minuters rast på ett europavägsmotell... "

/Jocke.
 
...Man ska ha husvagn

Jag visste att jag sett de här rackarna innan och med hjälp av ledtråden så klarnade det. Det är naturligtvis på Saltemads Camping som man kan hitta dem.
 

Bilagor

  • saltemad.jpg
    saltemad.jpg
    53.6 KB · Visningar: 225
På vägen från Saltemad till jobbet fastnade den här formationen på bild.
 

Bilagor

  • e.jpg
    e.jpg
    52.4 KB · Visningar: 225
Hittade bilden på baksidan av betongbokstäverna som bildar ordet Navet utanför dess entre.

* hade dock inte min kamera med mig eftersom jag jobbar. Mobilen hade dock en inbygd, därav lite taskig kvallité på min bild... *
 

Bilagor

  • navet.jpg
    navet.jpg
    20.8 KB · Visningar: 214
Eftersom jag inte vill vara sämre så även jag bilden på den här saken som finns vid Borås Energi på Västerlånggatan.
 

Bilagor

  • dsc00025.jpg
    dsc00025.jpg
    45.6 KB · Visningar: 195
Erm...ovanstående inläggs mening skulle egentligen vara :
"Eftersom jag inte vill vara sämre så även bilden på den här saken som finns vid Borås Energi på Västerlånggatan tagen med mobilkamera", men att jag missat en utmaning med 20 minuter en gång har satt sina djupa spår...och kanske till och med kommer att innebära skyhöga psykologräkningar resten av livet :)

Denna bild är inte tagen med mobilkamera.
 

Bilagor

  • dsc_5595-01.jpg
    dsc_5595-01.jpg
    46.7 KB · Visningar: 192
Senast ändrad:
Är det någon som känner att de har en aning eller börjar det så smått bli dags för en ledtråd?
 
eh egentligen tror jag att jag vet vart det är men jag har inga möjligheter att ta mig dit just ni pga tidsbrist. kanske kanske kan hinna i morgon eller helgen så vänta någon dag till med ledtråden. Så hinner jag kanske se efter om det är det stället jag tror.
 
Tips

Ett litet tips till er som jagar denna bilden:

Försök att ha lite bättre omdöme än vad jag hade när jag tog bilden samtidigt som jag körde i 90km/h.

Bättre att lämna bilen hemma eller svänga av och stanna.

Hälsningar, Fotosäkerhetsverket.
 
jag kan ju meddela att det INTE var det ställe som jag trodde. har varit ute med kameran men hade dessvärre fel.
 
Tydligen räckte inte ledtråden om att jag tog bilden körandes i 90km/tim...kanske om jag säger att jag var på väg hem (vart hem är torde synas i min profil) från Centrum när bilden togs.

I 90km/tim alltså.

Nu måste det ju vara busenkelt...

PS. Välkommen till tråden, Jenny :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.