Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Ojojoj... den här var knepig, men jag gillar utmaningar, och hitintills har de flesta bidragen enligt min mening varit lite för lätta. Dock, så måste jag nu efter en lååång cykeltur bekänna mig lätt besegrad. Jag har nu betat av de flesta skolor, biblotek, kyrkor, församlingshem och andra offentliga byggnader i centrum, norrby, tullen, byttorp mfl.
Så, en liten hint, åtminstone vilen stadsdel skulle inte sitta fel.
 
Den ligger i centrum, och eftersom du redan har betat av alla offentliga byggnader, så kan jag väl säga att den inte är på en publik byggnad (men är fullt synlig utan att behöva gå in på någon bakgård etc).
En andra hint kan vara att hon inte är ensam.

/Jocke.
 
Yeees.... Gotcha... at last....

Efter hinten så fann jag den på västerlångatan 30-32. (samma hus som McDonalds, fast mitt emot Lindex)
En liten pinsam detalj är att precis innan jag gav mig ut på min långa färd för att finna den, så stannade jag för att ta ut pengar från bankomaten som finns innom synhåll från målet, och där träffade jag en vän som jag visade bilden för och vi stog där en bra stund och spekulerade vart den kunde tänkas finnas. Ack om jag bara lyft blicken lite och varit lite mer uppmärksam.
 

Bilagor

  • dscn4548.jpg
    dscn4548.jpg
    52.4 KB · Visningar: 256
Jag var tyvärr på fel sida för den bilden igår och hade inte möjlighet att ta mig runt. Skall försöka hinna dit ikväll.
 
Tornet och skorstenen finns på Åhaga. Bilden fick tas inneifrån området på parkeringen som finns till höger om byggnaden.
 

Bilagor

  • ahaga.jpg
    ahaga.jpg
    29 KB · Visningar: 213
Så tar vi nästa utmaning då. Var hittar vi detta lilla hus? Lycka till.
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    27 KB · Visningar: 218
Ett och halvt år för sent ser jag denna diskussion, tråkigt att man inte varit med innan, 90% av bilderna är inom gångavstånd ifrån där jag bor. Tänkte sätta igång och sätta in bilder efter nästa ;) för denna vet jag inte vart den kommer ifrån
 
En liten ledtråd kan vara, med tanke på att det bara har gått ett par dagar ännu, att en tidigare utmaning i år troligtvis togs bara ca. hundra meter ifrån detta lilla hus.
 
Då har ni fått en ny deltagare i leken...med lite tur lyckades jag hitta denna byggnad vid parkeringsplatsen som ligger brevid R40 (mellan R40 och Sven Eric, typ) eller hur man nu ska förklara...
 

Bilagor

  • elhus.jpg
    elhus.jpg
    46 KB · Visningar: 280
Senast ändrad:
Passade på att ta en annan bild när jag ändå hade kameran framme. Frågan är vart detta "konstverk" befinner sig.
 

Bilagor

  • graffitti.jpg
    graffitti.jpg
    48.5 KB · Visningar: 281
Kul det här, men det tar nog ett tag att komma över "pinsamhetsfaktorn" att få syn på objektet, tvärvända bilen på parkeringsplatsen och köra fram, slänga sig ur bilen, ta kameran från baksätet, skjuta av en bild på en elcentral, slänga tillbaks kameran och sedan kasta sig in i bilen igen och köra vidare...tur att det var folktomt på parkeringen :)
 
Jag hittade bilden på järnvägsbron över Viskan, mellan Navet och Magasinsgatan kan man säga.
 

Bilagor

  • dsc_4803.jpg
    dsc_4803.jpg
    37.2 KB · Visningar: 218
Min första

Sådär då hittade man den första och är äntligen med i leken :).

Bilden är tagen ifrån stora torget mot Alleterassen, bilden är en söndrig "skylt" av deras logga.

Min bild kommer förhoppningsvis in i eftermiddag
 

Bilagor

  • fotoborås.jpg
    fotoborås.jpg
    41.8 KB · Visningar: 212
Här har vi den bilden. Den skylten hittar vi mitt i backen på Yxhammarsgatan, höger sida nerifrån.
 

Bilagor

  • img_0015.jpg
    img_0015.jpg
    35.7 KB · Visningar: 198
Här kommer svaret på förra bilden. "Huset" är en gång över Viskan mellan två byggnader, ligger vid gammla textilmuseet mellan högskolan och viskastrandsgymnsasiet.
 

Bilagor

  • crw_465422.jpg
    crw_465422.jpg
    8.6 KB · Visningar: 185
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.