Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Ledtråd

Nu har bilden varit ute, ganska länge tycker det är dags för en liten ledtråd, bilden är tagen inom city ringen, det är ett gångstråk som går precis förbi den,precis jämte ligger två resturanger, hittar ingen den kommer det mer ledtrådar
 
Jag skall se om jag får syn på den på hemvägen idag. Kanske hinner någon före om ni snabbar er lite. ;)
 
Jodå, den var där jag trodde att den skulle vara. =)
Korsningen Stengärdsgatan - Stora Brogatan.
 

Bilagor

  • img_0018.jpg
    img_0018.jpg
    20 KB · Visningar: 118
Då får ni ge er ut och leta upp den här istället.
Lycka till!
 

Bilagor

  • dsc_4805.jpg
    dsc_4805.jpg
    38.3 KB · Visningar: 123
hittat... ligger under norrbyleden jämte färgtema som man ser i bakgrunden precis jämte viskan, omm det hjälper någon :)
 

Bilagor

  • dscn0118.jpg
    dscn0118.jpg
    19.2 KB · Visningar: 329
I Ramnaparken hittade jag den här byggnaden som är förvillande lik din byggnad...
 

Bilagor

  • ramnaskön_forum.jpg
    ramnaskön_forum.jpg
    47.6 KB · Visningar: 378
...och på ett helt annat ställe hittade jag den här mojängen...
 

Bilagor

  • transfo.jpg
    transfo.jpg
    48.1 KB · Visningar: 343
En tanke

Satt och tänkte på en grej, vore det inte kul och lärorikt fall vi startar upp en tråd och ger varandra "uppgifter" något för att lära oss mera, till exemnpel en uppgift hade kunna vara fota en blomnma en annan att fota en fors eller enkel porträtt fotografering.

Syftet är att vi ska lära oss mera om fotografering och "tvinga" oss att lämna in bilder

Vad tror ni?
 
Re: En tanke

Patrick.Z skrev:
Satt och tänkte på en grej, vore det inte kul och lärorikt fall vi startar upp en tråd och ger varandra "uppgifter" något för att lära oss mera, till exemnpel en uppgift hade kunna vara fota en blomnma en annan att fota en fors eller enkel porträtt fotografering.

Syftet är att vi ska lära oss mera om fotografering och "tvinga" oss att lämna in bilder

Vad tror ni?

Är det inte det man gör i Forum > Bilden i fokus > Bildforum: Arbetsuppgifter?
 
Klurig? ... nej inte särskilt. Då det uppenbarligen var ett ställverk så började jag med att besöka stans största ställverk, nämligen det borta vid gammla I15 och nog var jag helt rätt ute minsann.
 

Bilagor

  • dscn4643.jpg
    dscn4643.jpg
    52.4 KB · Visningar: 386
Tänk att jag hittade precis samma tegelhus idag när jag tog min kvällspromenad. Det är baksidan av fd. Åsboskolan som numera är en del av stadshuset där sessionssalen bland annat finns. Korsningen Åsbogatan - Sturegatan fast in på gården mitt emot de nya husen i början av Kungsleden kan man säga.
 

Bilagor

  • dsc_4883.jpg
    dsc_4883.jpg
    49.5 KB · Visningar: 415
Så nu kan ni kila ut i det underbara vädret och leta efter detta motiv istället. Lycka till!
 

Bilagor

  • dsc_4843.jpg
    dsc_4843.jpg
    26.3 KB · Visningar: 270
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.